heey meiden door een oom van ons worden we net hier opgewezen schijnt net op het nieuws geweest te zijn hoe denken jullie hierover?? http://www.olvz.be/sites/default/files/custom/patienteninfo/gyneco/navelstrenbloedbank.pdf
nog nooit van gehoord, kan dat in elk ziekenhuis? ik zou dat zeker willen doen waarom niet? je hebt er geen last van ofzo. zal de volgende x bij de verlos eens informeren.
ik wil heel graag thuis bevallen maar ga het zeker vragen aan mijn vk volgende week hoe het zit met thuisbevallingen
Nog nooit van gehoord en uitgerekend vandaag nog geen nieuws gekeken Ben meteen gaan lezen en dit vind ik nou eens echt een goed initiatief. Maar denk dat dan een bevalling alleen in het ziekenhuis kan plaats vinden en niet meer thuis dat is wel jammer ... Ik ga het wel zeker volgende week is bij de vk navragen hoe dat zit.
Dit bestaat al heel lang. Met de stamcellen uit de navelstreng kunnen ze kindjes met kanker genezen. Als je wil doneren zou je bij de bloedbank info kunnen vragen. Helaas kan ik niet doneren vanwege een eerdere bloedtransfusie.
Ik beval thuis, dus dan kan het sowieso niet. Maar anders zou ik ook liever dat extra bloed aan m'n eigen baby gunnen eigenlijk, ik hoorde op mijn zw.cursus dat die het ook erg goed kan gebruiken. En dat kan door de navelstreng uit te laten kloppen tot hij vanzelf stopt en dan pas door te knippen.
Ik heb het ook gedaan bij mijn eerste bij mijn twee helaas niet maar ga het nu zeker weer doen.. Je kan er kinderen mee helpen en er wordt ook bloed van jou afgenomen na je bevalling.. Meer niet.. ) ik zeg doen
het probleem is dat het niet opgeslagen kan worden in grote hoeveelheden, daarom wordt het nog niet grootschalig gedaan. dit willen ze wel gaan veranderen.
Is dat ook mogelijk als je de navelstreng wil laten uitkloppen?? Na de geboorte word de navelstreng bijna altijd te snel afgebonden waardoor veel waardevolle bloedcellen enzv enzv niet bij de baby terecht komen die in het aller laatste stadium door de placenta worden doorgegeven. Ik wil graag bij de geboorte dat alles zo lang mogelijk word gelaten zoals het is, en zodra er geen of nauwelijks meer een hartslag (die van mij natuurlijk) voelbaar is door de navelstreng deze word afgebonden en word doorgeknipt zodat de laatste voedingsstoffen en bloedcellen, extra ijzer enzv nog bij de baby komen. Zo zou de overgang voor de baby van buik naar buiten ook zo rustig mogelijk verlopen en met de minst lichamelijke stress door de overgang....
Nee, dit kan niet in elk ziekenhuis. Er zijn slechts 3 (*of 4) ziekenhuizen in nederland waar je kan doneren voor therapie-doeleinden (dus voor stamceltransplantatie bij bv. leukemie-patienten). Ik dacht oa. Rotterdam, Den Haag en Nijmergen. Er zijn meerdere ziekenhuizen waar je kan doneren, maar dit is dan enkel voor interne onderzoeksdoeleinden. Dus niet rechtstreeks voor een patient, maar voor wetenschappelijk onderzoek. Laat je goed informeren als je dat een probleem vindt! Probleem met dit soort berichten is, dat alles slechts eenzijdig benoemd wordt. Feit is dat alle stamcellen voor transplantatie in Nederland uit het buitenland komen. Dit is namelijk veel goedkoper. Ook het idee dat er tekorten zouden zijn, is niet waar. In Nederland kan bijna iedereen die dat nodig heeft stamcellen krijgen met een goede 'match' (op HLA niveau). Ik zit zelf voor mijn werk dicht bij het vuur en heb me tot in de puntjes laten informeren (omdat ik in eeste instantie ook gek vond dat het niet kon in ons (academisch) ziekenhuis). Bovenstaande kwam daar uit...
Ik ben er wel mee bekent maar kan er net aan meedoen omdat ik fraxiparine spuit vanwege factor 8 bloedaandoening. Had er graag aan mee gedaan.