Dames, ik ben nu 12 weken zwanger en heb echt enorm veel last van bandenpijn. Is dit normaal een tweede/volgende zwangerschap? Want het is soms echt zo heftig dat het gewoon echt pijn doet. Ik twijfelde gisteren zelfs even of ik de vk niet moest bellen, want begon me toch wat zorgen te maken. Kan bandenpijn dan echt zoveel pijn doen? Is het ook normaal dat ik het al zo vroeg heb ik de zw? Bij de eerste was dat veel later en echt niet zo heftig. Dat kwam allemaal veel later pas. Gr!
Hoi Mariya, ik ben voor de eerste keer zwanger, geen idee dus of je bandenpijn bij een latere zwangerschap meer of minder is, maar ik had ook heel snel last van bandenpijn! Heb een band gekocht voor extra steun tijdens mijn werk, dat hielp goed. En ik kreeg een oefening van de vk mee naar huis om banden te ontlasten als ik op de bank zat 's avonds. Maar elke zwangerschap is weer anders, dus zou het missch best kunnen dat je nu wel meer last heb? Mijn collega had een eerste zwangerschap waar ze echt fluitend doroheen ging en met de 2e moest ze 4 maanden in het ziekenhuis worden opgenomen voor van alles en nog wat. xx Sas
Iedere zwangerschap is idd anders, hoop alleen dat de pijn niet erger gaat worden, heb nog een kleintje rond lopen!
Bij m'n eerste heb ik eigenlijk helemaal geen last van gehad, en nu voel ik inderdaad dingen die ik niet herken, maar die me bandenpijn lijken. Ook al aardig vroeg dus. Ik denk dat ik ook maar eens echt al moet op gaan houden met Jelle optillen als het niet nodig is... hij weegt namelijk zo'n 17 kilo.
Ik heb ook last van bandenpijn,terwijl ik dit bij de 1e ook niet had... misschien dat het allemaal wat sneller oprekt... gewoon rustig aan doen, en idd niet teveel tillen..
ja.... is vaak bij volgende zwangerschap eerder en heftiger.... Ook voorweeen en rommels op het einde van de zwangerschap is bij een volgende zwangerschap vaker... Tis allemaal al eens opgerekt geweest en je lichaam weet al wat het is om zwanger te zijn en gaat dus harder werken.... baarmoeder groeit sneller etc. etc.
Heftiger is het zeker. Ik wil echt niet klagen of overdrijven, maar had niet verwacht dat het zo'n pijn zou doen. Nu voel ik het ook enorm in mijn rug en voel me echt niet goed. Ik vind het ook zo stom dat ik niks kan en zoveel hulp nodig heb. Dat terwijl ik pas 12 weken ben!
Het is dan wel mijn eerste zwangerschap maar ook ik heb zeer veel last van bandenpijn. Al een aantal weken. Dit trekt door naar rechtsboven in mijn rug. Soms weet ik niet meer hoe ik moet zitten! Iemand tips?