Hi allemaal, Mijn eerste is precies 2 weken voor de uitgerekende datum geboren. Nu vraag ik me af of dat iets zegt over de bevalling bij een tweede. Kwam jullie tweede kindje eerder, op tijd of later dan de uitgerekende datum? Groetjes!
daar kan je weinig over zeggen. mijn 1e kwam met 42 weken en de 2e met 40 weken. mijn moeder heeft er 4 gehad en de 1e was met 39 weken, de 2e met 40 weken, de 3e met 38 weken en de 4e met 42 weken. mijn zusje had de eerste met 37 weken in dr armen en ging er helemaal vanuit dat dat met de 2e ook zou gebeuren. die kwam pas met 42 weken tevoorschijn
Ik ben ook erg benieuwd naar anderen hun ervaring. Mijn zoontje kwam met 37.0. Nu 37.1 zwanger van de 2e en ben erg benieuwd wanneer ik haar in mijn armen mag houden.
Wat grappig, de meeste mensen die ik spreek bevielen bij de tweede meestal later. Ben zo benieuwd hoe lang het nog duurt!!!
Nr 1 41+3 wkn, nr 2 41+5 wkn, nr 3 41+0 wkn. Ik denk dat 41+ wkn mijn standaard draagtijd is ... Waarbij nr 2 dus het langst is blijven zitten. Tja, je weet het nooit. Alleen dat ik in mijn omgeving vaker zie dat moeders die voor uitgerekende datum bevallen zijn, het wachten soms lastiger vinden als nr 2 langer blijft zitten. Je stelt je toch een beetje in op hoe het de vorige keer ging ... Ik was dus erg verrast dan nr 3 'al' met 41 wkn kwam, ik dacht, die blijft echt wel 42 wkn zitten .
Bij mij kwam de eerste met 39+6 en de tweede met 40+1. Ik gok bij deze op volgende week, ergens 39 nog wat, of 40+3 (dat zou mooi oplopen dan, haha). Je gaat toch een beetje uit van je eerdere ervaringen, maar ik heb vaker gelezen dat een derde zich niet altijd houdt aan het eerdere ritme, ook omdat je lijf inmiddels bekend is met zwangerschappen en je ook vaak veel drukker bent met andere kinderen. Dat kan denk ik zowel in je voordeel werken als in je nadeel, dus ik ben heel benieuwd!
de eerste met 41+ 4 en de tweede met 41+3, die is ingeleid dus anders was hij waarschijnlijk nog even blijven zitten
Eerste en tweede met 39+4, derde met precies 40 weken Voor mijn gevoel ging ik toen dus ook 'overtijd'
1e met 38+4 2e met 39+6 3e ben ik heel erg benieuwd naar, aangezien mijn zoontje rond de uitgerekende datum jarig is.
Ik ben bij de eerste het dichtste bij de uitgerekende datum bevallen. De rest allemaal (veel) eerder 1: 39.5 weken 2: 34.6 weken (maar had een infectie vanwege gebroken vliezen wat ik niet door had) 3: 39.0 weken 4: 38.0 weken 5: 38.0 weken 6: ?
1ste 39.3 weken 2de 37.2 weken ( inleiding) maar denk dat zij nog prima was blijven zitten hihi. Inleiding was vanwege mij niet voor haar.