Hallo allemaal, vorige week heb ik weer controle gehad bij de vk. Ik was toen 21 weken en 4 dagen. Tijdens de controle merkte ze op dat mijn baarmoeder echter al vrij hoog ligt, ze zei dat deze al ligt op de hoogte van een zwangerschap van 26 weken. Ligt dus ruim 4 weken voorop. Dit is mijn 3e zwangerschap, eerste kindje is met 41+5 geboren met een spoedkeizersnee, en was 4205 gram. 2e kindje is geboren met 38 weken, geplande keizersnee, en was 3740. Voordat ze erachter kwam dat mijn baarmoeder veel verder lag zei ik in het gesprek al dat ik net een 20 weken echo heb gehad en dat die vrouw aangaf dat het kindje qua lengte etc anderhalve week achterop liep. En nu kwam ze er dus achter dat mijn baarmoeder dus ruim 4 weken voorop ligt en het kindje lag met de 20 weken echo een week daarvoor 1,5 voorop op schema. Heb het nu ook al ontzettend benauwd steeds omdat ik maar klein ben en het nu al hoog ligt. De volgende controle wil ze me eventueel doorsturen naar het zh voor groeiecho's. Ik zal binnenkort zowieso weer onder controle in het zh komen omdat ik ook deze keer weer een geplande keizersnee zal krijgen. Zijn er hier meer die de baarmoeder 4 weken voorop hadden liggen? Wat was bij jullie de oorzaak. Ik vind het erg vreemd omdat het kindje in prinipe ook nog wat achterop ligt qua groei.
Hoi, mijn baarmoeder lag ook zo een 4 weken voor op groei. Mijn verloskundige vond het niet raar, omdat ik ook in verwachting ben van mijn 3e kindje. Je baarmoeder is al eerder uitgerekt geweest vanwege je eerdere zwangerschappen, dus rekt het nu makkelijker mee. Dat is wat mij vertelt werd..
Oke dus verder hoefde je ook geen onderzoeken of iets? Ze zei dat we bij de volgende afspraak gaan bespreken over eventuele groeiecho's.. Ik vind de combinatie van 4 weken de baarmoeder voorop en het kindje nu anderhalve week achter op groei zo apart. In beide gevallen had ik grote baby's vandaar
Herkenbaar en bij mij is het de eerste dus eigenlijk ook niks eerder uitgerekt ofzo. laatste keer zat hij op 35 cm en dat is nu met 32 weken geweest. Wat ik van de verloskundige begreep is dat je 4cm onder je weken mag zitten en 4cm boven (maar sommige houden 3cm aan las ik op een website). Ze hebben het idee dat de kleine een gewoon gemiddeld formaatje is dus maakte zich er niet druk om. Ze was wel benieuwd hoe groot de kleine precies zou zijn met de liggingsecho maar word verder niet doorgestuurd ofzo. Even dachten ze aan diabetes maar mijn waardes met 26 en met 30 weken waren gewoon goed dus dat kon het niet zijn. Nu zeggen ze gewoon dat dat wel vaker voorkomt en het niks uitmaakt.
Het zou natuurlijk kunnen dat je kindje groter is dan gemiddeld, maar dat je baarmoeder voor loopt op groei is vrij normaal voor je derde zwangerschap. Ik heb ben ook zwanger van de derde en mijn baarmoeder lag/ligt ook voor op groei, verder ben ik ook een klein vrouwtje met een kleine romp, dus meer kanten dan naar voren groeien kan het niet op . Heb ook een behoorlijke toeter, wat ik overigens bij al m'n zwangerschappen had. De eerste zou een soort reus gaan worden, hij was echter "maar" 3300 gram en 48 cm. De tweede liep wel ruim voor op groei en dat is zijn redding geweest, geboren met 27 weken en mooi gewicht. Deze baby loopt zo'n 5 dagen voor op groei, niet schokkend dus. Ik zou me er niet al te druk om maken, prima als ze het in de gaten houden dmv groeiecho's. Kan je mooi extra naar je baby gluren .
Nee, geen verdere onderzoeken. Mijn kinderen waren van "normaal" formaat. 1e was net 3kg en de 2e 3500 gram.
Bij mij liep het ook telkens 3 weken voor. Dafne was gewoon 3350 gram bij de geboorte, dus zegt helemaal niks. Bij mij leek het of mn bm de hoogte ingroeide, omdat ie niet in de breedte groeide zeg maar, haha. Door mn buikspieren die strak waren. Je zag pas na een week of 24 een buikje zelfs. Ik heb me er nooit druk om gemaakt. De vk schatte de kleine zelfs klein, ondanks hoogte bm. Maar ze groeide gewoon. Heb er ook geen extra echo's voor gehad, vond ik niet nodig.
Mijn bm ligt ook voor op groei. Eerste zwangerschap overigens. Bij mij groeit m'n bm in groeispurten. Een enorme groeispurt gehad met 21 weken, toen heeft de groei van m'n bm ongeveer 6 weken zo goed als stil gelegen, en nu weer een groeispurtje. Ondertussen 2 groeiechos gehad en kindje groeit gewoon gemiddeld. M'n buik groeit idd ook allen omhoog en naar voren, en ben ook klein van stuk.
Bij mij hetzelfde ook zwanger van de 3e en met 23w lag mijn baarmoeder ook 4 weken voor. Met 20w echo lag baby zelf nog ietsje achter. Ik ben voor de zekerheid op zwangerschapssuiker getest, maar eigenlijk ging de vlos ervan uit dat het kwam omdat het mijn derde zwangerschap is. Gelukkig geen zwsuiker. Morgen weer naar de vlos en misschien word ik door verwezen voor groeiecho. Nu met 30w zie ik er echt hoogzwanger uit, ben erg benieuwd waar de buik gaat eindigen qua grootte.
Tijdens controle hier ook baarmoeder hoger dan zou moeten. Dit paste wel bij het beeld van de twintig weken echo die ik ervoor had gehad. Het kindje is op alle curven onder gemiddeld maar de buik ligt er ver boven. Om die reden moet ik een suikertest. Mijn zoontje liep 3 weken voor op groei. Bij geboorte was hij 3615gram en 51cm... niet super groot dus.
Bij mij liep het rond die termijn ook 5 weken voor maar mijn vk zei dat het normaal is als je eerder zwanger bent geweest.
1ste kindje en baarmoeder loopt ook voor. Groei echo gehad, maar ze was gemiddeld niet groter.Veder doen ze hier niks mee en is het niet erg
Gisteren heb ik een extra controle gehad. Ik had gebeld naar de vk omdat ik zaterdag ineens heel wazig zag dit hield een hele tijd aan. Zondag heb ik in een kwartier een liter drinken opgedronken zo'n dorst en gisteren na het eten heel duizelig. Ze heeft een suikertest aangevraagd voor vrijdag. Volgende week maandag weer controle en dan ook bespreken over groeiecho's in het zh. Mijn bm ligt inmiddels 5 weken voor op groei ik heb het op dit moment ook zo benauwd en ben 25 weken zwanger. De vk gaf aan dat het mogelijk is dat ik veel vruchtwater heb dit zou evt wel weer gevaarlijk kunnen zijn voor de baby naja ik wacht vrijdag af en dan maandag het gesprek bij de vk.
Krijg de test volgende week dinsdag. Ben echt bang dat ik hondsberoerd word.... zooooo zenuwachtig ervoor. Jij succes vrijdag. Laat je weten hoe het ging?
ik kar t ff weten. Ben verder niet zenuwachtig prikje in de vinger dus dat scheelt al ipv bloedprikken en dat drinken ach ff snel snel hihi daarna wel 2 uur wachten nog steeds nuchter ben benieuwd of ik tot 11 uur nuchter kan zijn maarja het is niet anders
Weet je zeker dat het een vingerprik is? Want bij mijn Suikertest (ook met het drankje) moest er gewoon twee keer worden bloed geprikt. Succes voor vrijdag!