ik heb al gegoogled maar kom er niet echt uit. elke dag tegen het einde van de middag voelt mn buik heel erg opgeblazen en strakstaand aan de bovenkant van de buik, aan de onderkant valt het dan allemaal wel mee maar meer in het stuk tussen navel en ribben. viel mn vriend ook al op dat mn buik steeds zo bol staat als ik uit mn werk kom. ik vraag me dus af wat dit is; valt dit onder 'harde buiken'? ik dacht zelf meer dat je dat alleen onderin je buik zou voelen, zeg maar hoogte onderbroekrand? en als t geen harde buik is, wat is het dan? iemand hier ervaring mee?
Ik lees mee, vraag me dat ook af. Zelfde als bij jou..aan het einde van de middag/begin vd avond een super mooie harde ronde buik. Overdag soms nog beetje "pudding" Doet het bij jou pijn of gevoelig? Dat hier niet..en mensen om me heen zeggen dat harde buiken gevoelig zijn..
Ik lees ook mee! Hoorde het gister op zwangerschapsyoga.. Een paar meiden vertelden dat ze zo last hadden van harde buiken. Ik weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen..
Bij een harde buik trekt je baarmoeder samen waardoor je buik keihard aanvoelt. Naarmate je baarmoeder groter wordt merk je dit dan steeds beter. Het houdt ongeveer een minuut aan en dan ontspant de baarmoeder weer. Wat jij omschrijft klinkt meer als dat je buik aan het eind van de dag is opgezet. Dat heb ik ook, tegen de tijd dat ik ga slapen voelt ie mega. Dat komt waarschijnlijk doordat je buik vol zit met eten en je mss ook vermoeid bent. Het is in ieder geval geen harde buik, dat voelt anders.
Dit dus! Heb er sinds een week flink last van en op advies vd VK zelfs een weekje eerder gestopt met werken. Maar een harde buik is geen pretje, als je er echt last van hebt dan merk je het wel en twijfel je niet meer of het nou een harde buik is of wat anders
Ik heb de laatste tijd steeds vaker een 'zwaar' gevoel in mijn onderbuik... Dan is ie ook hard en staat ie strak, en heb ik continu drang om te gaan zitten. Doet niet echt pijn, maar is wel een vervelend gevoel... Als ik dan even ga zitten/liggen en even rust neem dan zakt het langzaam af... Ik dacht altijd dat dat harde buiken waren
Een harde buik is gewoon echt letterlijk een harde buik Ik begin er ook af en toe last van te krijgen. Op zich niet echt pijnlijk maar meer gevoelig, gek, beetje tintelend (?) gevoel. Niet echt te omschrijven haha. Ik kon mij er eerst ook niks bij voorstellen, totdat ik het in mijn vorige zwangerschap voor het eerst meemaakte, toen herkende ik het direct
bedankt voor de antwoorden! goed om te weten dat ik dan nog geen last heb gehad van harde buiken maar dat het gewoon eem opgeblazen buik is. dat kon ik dus nergens terugvinden in de informatie online! ookal is het dan geen harde buik, leuk is anders om je zo opgeblazen te voelen alsof je een ballon bent die op knappen staat. maar goed, het zal er wel bij horen dus dat nemen we dan maar voor lief gewoon nog even volhouden dus
Bij mij had dat opgeblazen gevoel te maken met het groeien van mn baarmoeder en vermoeidheid. Bij een harde buik voel ik mn buik vanaf de onderkant een soort samentrekken tot mn buik keihard is en dat trekt dan langzaam weer weg.