Dames, Ik heb even een vraagje. Misschien klinkt het onnozel.. maar aan welke kant ligt onze baarmoeder. Zelf denk ik links. Klopt dit? Of ligt onze baarmoeder gewoon precies midden in onze buik? Ik weet dat de vaarmoeder tussen de eileiders in ligt.. ik snap het ff niet meer.. Ik hoop dat iemand me er meer over kan vertellen!
Volgens mij wijkt hij, over het algemeen, juist naar rechts af (tijdens een zwangerschap in elk geval) Maar dat kan per persoon verschillen hoor. Het maakt overigens niet uit waar en hoe hij ligt hoor (tenzij het heel erg afwijkt). Waarom vraag je je dat af?
Bedankt voor je antwoord. Nou ik vroeg me dat af, omdat ik aan mijn buik merk dat hij aan de linkerkant ietsjes is opgezwollen.. kan ook mijn darmen of blaas zijn denk ik nu! Dus in het algemeen wijkt hij naar rechts af? Dus de baarmoeders oorspronkelijke plaats is het midden van je buik.. onder je navel?
normaal ligt je baarmoeder (die erg mini is) onder je schaambot, pas na een aantal weken zwangerschap komt ie boven je schaambot uit om naar boven te groeien. Ik denk dat bij jouw zwangerschapsduur dat je bolling aan de linkerzijde je darmen zijn.
Mijn VK heeft laatst uitgelegd dat je darmen aan de linkerzijde liggen. Ik vroeg dit namelijk ook aan haar omdat ik bij al mijn zwangerschappen het schoppen meestal rechts voel of in het midden, tot een klein stukje links naast mijn navel.