Huid dunner geworden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door poppie75, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppie75

poppie75 Lid

23 dec 2006
    16
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 13 weken geleden bevallen. De bevalling is op zich heel goed en snel gegaan.

Nu heb ik echter sinds een aantal weken dat de huid aan een kant van mijn vagina-ingang (zeg maar mijn gaatje) een stuk dunner is. Bij het minste of geringste voelt het daar schraal en zitten er kloofjes (soms bij het afvegen bloedt het dan ook een ieniemienie drupje).

Ik heb geen noemenswaardige afscheiding dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Ook heb ik (nog) geen sex gehad sinds de bevalling.

Kan het zijn dat de huid door de bevalling dunner is geworden? (doordat het teveel is opgerekt ofzo). En zo ja, wat kan ik daar aan doen en gaat het nog over? (ik smeer er nu vaak vaseline op als het weer eens schraal is).

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    Liefs van Poppie

ps; ik heb dit sinds een aantal weken, en voor zover ik me kan herinneren niet meteen vanaf de bevalling, dat is het gekke :(

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

dit komt door de hormonale toestand van je lichaam. Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar als dit zo is houdt dat vaak wat langer aan, die dunne huid. Het gaat vanzalef weer over. Om het wat vet te houden is het belangrijk om niet met zeep te wassen, ook niet met intiemdouches, water is voldoende. Draag katoenen onderbroeken, geen inlegkruisjes,geen strings. Je mag er wel wat vaseline opsmeren of bepanthencreme. Al sje gaat vrijen gebruik dan voldoende glijmiddel.

Mirjam

Deel Deze Pagina