Baarmoeder loopt voor op groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sabrina24, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Vanaf halverwege de zwangerschap krijg ik bij iedere controle te horen
    dat mijn baarmoeder 1 week voor zit op de groei.
    Verder zeggen ze dat dat niets uitmaakt.

Wat ik dus steeds vergeet te vragen waar kan het aan liggen dat mijn baarmoeder 1 week voor ligt op groei? en loopt de groei van de baby dan ook automatisch 1 week voor? of moet ik dat apart zien?

2. Kan bv zijn dat je wat meer vruchtwater hebt.

Bij mijn eerste liep hij ook voor, zodanig (meer als een week) dat ik suiker moest prikken en een groeiecho. hierbij bleek gewoon veel vruchtwater, kindje normale grootte.

Bij deze 2e weer een baarmoeder die 2-3 weken voor loopt op groei. Weer suiker prikken en groeiecho, het was ruim vruchtwater en de benen lagen voor op groei, buik en hoofd normaal, lange stelte dus haha

Als het maar een week is, zal het niks ernstigs zijn, en bv wat meer vruchtwater of iets langere beentjes ofzo

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Volgens mijn bescheiden mening maakt dat helemaal niet zoveel uit. Het zal er mee te maken hebben wat de plaats van jouw baarmoeder in jouw buik is, hoe die opgehangen is en wat de relatie is tot andere organen. dat zal van vrouw tot vrouw wat verschillen. De "regels" die verloskundigen hanteren over de fundushoogte gerelateerd aan de zwangerschapsduur zijn gemiddelden! Dit heeft niks met de groei van je kindje te maken.

Toen ik op mijn vorige controle ging was ik 13,5 wkn zwanger, en de fundus stond al halverwege symfyse en navel; da's normaal bij een week of 16. Het kindje was verder precies gemiddeld van grootte.

Ik hoop dat dit je een beetje gerust kan stellen... ik zou het sowieso nog eens navragen bij de vk, voor je eigen gevoel.

Liefs Monique

4. bedankt voor jullie antwoord.

Ga het zeker nog eens vragen bij de VK

maar had opeens zoiets van als de baarmoeder groter is het kind dan ook?
    Ik ben zelf namelijk niet zo groot en mijn zoontje was een kleintje bij de geboorte met 47 cm en 6 pond dus kreeg gelijk ideeen van een veel grotere baby bij de geboorte.

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    mijn baarmoeder loopt vanaf de eerfste controle al 2 weken voor, mijn verloskundige zei dat de baby t gewoon lekker en goed heeft bij me en een kiets rianter huisje maar verder maakt t helemaal niks uit.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hoeveel cm's staan er in je overzichtje van de VK , ik liep altijd 3-4 weken vooruit en ben met 38 weken ingeleid en woog toen 4160 gram en 52 cm

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik liep ook altijd voor dat kwam ook amdat me mb smal en lang is...en het kind moet toch een kant op ;)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep klopt je kan ook zien bij jou dat ie smal is idd

Als ze echt twijfelen doen ze een groeiecho bij mij bleek daar hetzelfde uit als mijn buik (ook 3-4 weken voor op de groei) maarja ik had met 30 weken al een longontsteking gehad omdat ik niet meer goed kon ademen omdat mijn buik te groot was.. (en meneer niet naar beneden wilde haha)
    Ik geloof dat een vrouw heel goed zelf aanvoelt wanneer het echt TE groot is zeg maar de rest moet je toch praten van gemiddelen maar iedere vrouw heeft een hele andere bouw dus praten over gemiddelden heeft dan opeens minder waarde

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik liep ook aldoor een paar weken voor en mijn zoontje is met 42 weken geboren met 4960 gram.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik kwam nu vandaag op 29 cm hoog nog hoger als bij mijn zoontje (die al ver vooruit liep) kon een groeispurt zijn zei ze ze kijken weer volgende keer aan.. (maar ik krijg zoiezo al groeiecho's uit voorzorg dus dat scheelt)

Deel Deze Pagina