Kraampakket

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lauraa87, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Ik heb een vraagje!
    Vandaag heb ik kraamzorg aangevraagd, de mevrouw aan de telefoon vertelde me dat ik ook even contact op moest nemen met menzis.
    Dat heb ik vervolgens gedaan, en kreeg te horen dat ik mijn kraampakket niet vergoed kreeg!
    Nu moet ik dan wel in het ziekenhuis bevallen, en weet niet of er spullen in het kraampakket zitten die van belang zijn?

Zou iemand mij dat kunnen vertellen?
    Of weet iemand wat er precies in zo'n kraampakket zit, zodat ik het zelf aan kan schaffen?

Alvast bedankt,
    Groetjes Laura

2. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    je krijgt hem alleen vergoed als je aanvullend verzekerd ben. ik heb hem vorige keer bij de baby dump gekocht. maar omdat jij in het ziekenhuis bevalt weet ik neit precies wat je wel en neit nodig hebt

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik weet niet precies wat erin zit, maar een vriendin van me is 2x in het ziekenhuis beland met de bevalling en ze had thuis wel een kraampakket maar die hoefde niet mee. Dus ik weet niet zeker of je die als je zeker in het ziekenhuis gaat bevallen wel nodig hebt.

Jammer dat niet elke verzekering dat vergoed. Is de kraamzorg wel goed vergoed dan? En als je wil bevallen in het ziekenhuis is dat nog een beetje te doen kwa geld?

Ik zit bij zilveren kruis achmea en het is gelukkig goed geregeld

4. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen, dus dan word het volgens mij 100% vergoed.
    En kraamzorg konden ze mij bij menzis niet precies vertellen, en werd naar een andere afdeling gestuurd die mij weer terug stuurde.
    Wacht daarom even het gesprek met het kraamburo af, die zullen er wel meer van af weten.

Als ik op internet kijk wat er in zo'n pakket zit, zijn dat vooral dingen die ze op het ziekenhuis wel hebben.
    Je kunt zo'n pakket ook wel voor rond de 40 euro via internet bestellen, maar als ik nog minder dan de helft nodig heb vind ik 40 euro veel geld.

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Als je in het ziekenhuis bevalt neemje idd je pakket niet mee....,aar bij thuiskomst en vooraf kunnen dingen handig zijn...maar het is net hoe je er tegen aankijkt.

Zeil..beschermt matrass tegen vruchtwater
    Absobsie matje...beschermd matrass tegen doorlekken van het vloeien..in bed
    Gaasbroekje...ik liep er de eerste hele week in rond...sommige doen hem helemaal niet aan..
    Alcohol..om oa de thermometer voor de kleine te ontsmetten
    Watjes
    Sterielgaasjes
    Kraamverband div. maten...moet je toch extra van kopen ...want met dat uit het pakket red je het niet :(
    euhhhhhhhh......zoiets dacht ik ;)

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja vind ik ook erg duur. Er is een meisje die bijna een heel kraampakket wegdoet hier op de site. Volgens mij gratis. Kijk maar even bij gratis & aanbiedingen was het of bij spullen aangeboden. Misschien heb je er wat aan? Hoef je hem als je hem moet aanschaffen niet duur aan te schaffen.
    Klopt als je moet bevallen in het ziekenhuis word het vergoed.
    Jammer dat er nog geen duidelijkheid over was. Kun je niet op de site kijken van menzis om te kijken wat er vergoed word aan kraamzorg? Staat er denk ik wel bij.

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dingen die in het pakket zitten kan je bv ook los kopen...bij de etos/DA en dergelijke ;)

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Was zonde...zou hem houden...ik ben ook in het zh bevallen en kan een hoop dingen nog gebruiken.

Ik gebruik de absorbsie matjes vaak bij verschonen bij iemand thuis die geen kids heeft ofzo...het neemt echt alles op dus je kan met een gerust hart overal verschonen zonder bang te zijn voor ongelukjes ;)

9. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Dankjullie wel voor de tips!

Ik heb gereageerd bij gratis en aanbiedingen.
    Wel even gevraagd of wat er in zit nog de moeite waard is om te laten verzenden.
    Als het niets word, dan zet ik gewoon even een advertentie op marktplaats.
    Er zijn zat mensen die het zomaar weggooien, dus misschien leest dan iemand het op tijd.

Zoals die zeiltjes enzo, kan ik volgens mij bij de apotheek halen.

Vind trouwens met alles, nu het dichterbij komt weet ik helemaal niet meer wat ik nodig heb haha :)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Etos heeft een magazine voor zwangeren: "mama & baby" oid.
    Daar staat achterin wat je allemaal nodig hebt voor thuisbevallen en de kraamtijd. Je kan alles ook los kopen als zoogkompressen en kraamverband, die heb je ook nodig als je niet thuis bevalt! ;)

11. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Toevallig is mijn zusje afgelopen woensdag bevallen van een tweeling in het ziekenhuis. Zij had het kraampakket niet aangeschaft, omdat ze toch in het ziekenhuis zou bevallen en dacht het niet nodig te hebben. Ook zij kreeg het niet vergoed van haar ziektekostenverzekeraar. Je kunt het pakket in ieder geval gewoon bij Prenatal halen. Het kost zo rond de 18 euro en het is wel handig om te hebben. Er zit onder andere kraamverband in die je nodig kan hebben vanwege het navloeien. Dat kan soms nog behoorlijk zijn en dan red je het niet met maandverband. Verder zit er bijvoorbeeld ook alcohol die voor diverse zaken handig is. Ik raad aan om toch het kraampakket te hebben. Beter mee verlegen dan om verlegen....

Liefs, Suus

12. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    wat vreemd ik zit ook verzekerd bij Menzis, en ik kreeg gewoon een kraampakket hoor, ook al beval ik in het ziekenhuis.
    overigens kun je ook menzis je kraamzorg laten regelen hoor! Ik heb met 12 weken gewoon menzis gebeld en doorgegeven welk kraamzorg bureau ik wilde en zij regelen verder alles voor je!

13. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Bij menzis ligt het er aan of je aanvullend verzekerd bent. Ik ben dat ook niet en kreeg hm ook niet vergoed. Daarom heb ik hem via internet besteld en moest geloof ik rond de 25 euro betalen ervoor.

Voor wat de kraamzorg betreft, gewoon doorgeven aan menzis bij wie je je kraamzorg wilt hebben en zij regelen dat inderdaad verder. Wel is er een eigen risico van ik geloof 3,85 per uur (dat moet je dus zelf betalen).

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik krijg heb ook niet vergoed ik heb de dingen die wel nodig zouden zijn mocht ik het ziekenhuis niet halen gekregen van de verloskundige. hier doen de vrouwen die over houden alles aan de vk en de vk maakt daar dan weer nood pakketen van. je moet er vanuit gaan dat je ook alsnog thuis kan bevallen en toch wel het een en ander in huis hebt.

zoogcompressen
    celstofmatjes
    matrasbeschermer
    alcohol 70%
    kraamverband
    heb je eigenlijk sowieso nodig

15. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Ik ben aanvullend verzekerd en heb hem dus ontvangen anders had ik hem gewoon aangeschaft bij de drogist of apotheek/prenatal etc.
    Mochten er dingen over zijn omdat ik ze niet gebruik dan stuur ik ze op naar http://www.stichtingbabyhope.org/ Dan help ik er andere vrouwen mee die het nog harder nodig hebben.

16. Is het niet zo dat je het kraampakket automatisch opgestuurd krijgt?

Ik zit bij VGZ en bij de verloskundige vertelden ze me dat ik het binnen nu en een maand opgestuurd zou krijgen.

Zijn er meer vrouwen die bij VGZ verzekerd zijn?
    Ik heb namelijk al wel het kraamhotel besproken...

17. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Nee, bij de meeste verzekeraars moet je aanvullend verzekerd zijn om het kraampakket "gratis" te krijgen. Daarnaast heb je, als je alleen de basisverzekering hebt, een eigen risico van € 3,85 per uur voor de kraamzorg. Ik heb dit zelf in november al uitgezocht en heb me voor 1 januari aanvullend laten verzekeren. Het verschild bijna niet per verzekeraar. Ik zit bij Delta Lloyd.

18. Agnes26

Agnes26 Lid

17 jul 2008
    53
    0
    0
    Misschien een beetje raar, maar kraampakketen staan ook op Marktplaats er zijn zoveel mensen die het niet gebruiken..

Liefs Agnes

19. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ja, er staat niet zoveel op marktplaats hoor.
    Ga daarom denk ik zelf even een advertentie plaatsen, maar als ik lees hier wat ik ongeveer nodig heb ben ik ook nog geen 10 euro kwijt.
    En verzenden via marktplaats is ook 6,20.

Allemaal bedankt voor de tips! :)

En over de zorgverzekering..
    Bij menzis zit alles net íets anders in elkaar, als ik dit had geweten was ik vorige maand nog snel geswitched naar een andere.

20. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Ik zou het niet apart aanschaffen hoor!

Ben bij de 1e in het zh bevallen en heb zowat mijn hele pakket aan Baby Hope gedoneerd. Alles is in het zh aanwezig en als je nog kraamverband o.i.d. nodig hebt, zou ik dat naderhand even door iemand laten halen. Zonde van het geld voor alleen al de verzendkosten!

Deel Deze Pagina