Niet zo ver als gedacht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nathalie6, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Deze kreeg ik al snel omdat ik een verhoogde kans op een bbz heb. Het positieve nieuws is dat het vruchtzakje zich wel in mijn baarmoeder bevindt. Echter volgens mijn berekening gezien mijn laatste menstruatie zou ik 6 weken en 3 dagen zwanger moeten zijn.

Gezien de grootte van de vruchtzak en het feit dat er nog niets in de vruchtzak te zien is, zegt de gyn dat ik korter zwanger ben. Alles wijst op 5 weken.

Wij zijn nu teleurgesteld. We hadden gehoopt dat we meer zekerheid zouden krijgen. Nu kan het nog een lege vruchtzak zijn en blijven.
    Ons is verteld dat mijn cyclus toch niet zo regelmatig is als gedacht. Maar ik ben altijd regelmatig. Ik heb een cyclus van 27 dagen. De eerste dag van mijn laatste menstr. was 7 december. Kan ik dan nu echt pas 5 weken zijn.

Wat ik mij ook afvraag is of je ook zwangerschapskwaaltje hebt als je alleen een lege vruchtzak hebt? Zo ja, hoe kan dat?

Over twee weken opnieuw een echo. Ik probeer positief te blijven maar twee weken wachten is erg lang. Zeker als in eerste instantie gezegd was dat de kans zeer klein was dat we spontaan zwanger zouden worden.

Groetjes,
    Nathalie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi nathalie,

Wat ook van belang is wanneer je getest hebt was de eerste test gelijk positief?
    Als je eitje word bevrucht gaat deze zich delen, sommige doen daar wat langer over dit zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap maar verklaart wel waarom het een week verschilt.
    Ja bij eenl ege vruchtzak heb je zwangerschapskwaaltjes. Je lichaam denkt dat het zwanger is ook al i het geen goede zwangerschap.
    Maar maak je zelf niet gek! wacht af!
    Ik ga voor je duimen!

Imke

3. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hoi Imke,

De eerste dag van mijn laatste menstr. was 7 december. Ik heb normaal een cyclus van 27 dagen. Ik heb op 5 januari getest en de test was gelijk positief.

Dus kan het dan zijn dat het nu pas 5 weken is?

Groetjes,
    Nathalie

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi nathalie,

Ja dat kan, inderdaad als je het berekend zou je al wat verder kunnen zijn. Tegenwoordig zijn de testen al heel snel positief dus het kan zeker zijn dat je net 5 weken bent, Even volhouden nog tot aan de volgende echo!

Imke

Deel Deze Pagina