Hallo, Voor ik zwanger was gebruikte ik af en toe een bodymelk van het merk la roche-posay, is een gladstrijkende en regulerende lichaamsmelk voor zeer droge huid, ruwe huid en schilfers (bevat Iso-urea). Dit was nav een allergische reactie die ik toen van de zon had gehad, maar heb sowieso wel een droge huid dus volgens apotheker mocht ik die toen verder blijven gebruiken. Nu is mijn vraag of ik dit ook tijdens de zwangerschap mag gebruiken, en ook voor mijn buik? Is dit zinvol tegen striemen? Ik ben bijna 19 weken zwanger. Ik was een antistriemencrème van zwitsal gaan halen, maar daar kreeg ik uitslag van(ik vermoed van het parfum) dus denk ik nu dat ik best een neutrale crème kies. Heb nog een (ander) vraagje: Sinds vorige week voel ik dagelijks het babytje af en toe bewegen, in het begin wist ik niet zeker of het niet mijn darmen waren, maar nu wordt het wat duidelijker. Is het normaal dat ik het maar af en toe voel, op sommige dagen bijna niet en waar zit het babytje rond deze periode? Ik voel het nl altijd rechts onderaan, zijn dit dan de voetjes die stampen of wat voel ik juist en is het normaal dat ik dit altijd op dezelfde plaats voel? alvast bedankt ! groetjes Elinora
hoi, ik weet niet wat iso-urea is, vraag het anders even bij de apotheek of je het mag gebruiken, ik denk van wel hoor. Anti-striemencreme heeft geen zin, je kunt smeren wat je wilt maar als je aanleg hebt voor striemen krijg je ze toch wel (helaas). Je voelt inderdaad het kindje bewegen. Dat is mooi! Maar het is normaal dat je het nu nog niet elke dgavoelt. het kindje heeft nog alle ruimte en alleen als het naar voren schopt, naar jouw buikzijde, dan voel je er wat van. bewegendoet het wel de hele dag, maar je hoeft het pas elke dga te voelen vanaf 28 weken. Wat je daarvoor voelt is mooi meegenomen maar dus geen zorgen als je het een paar dagen niet voelt! Mirjam