rauwe melk/karnemelk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Siren84, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo!

Even een vraagje. Ik weet dat je geen rauwmelkse kaas en rauwe melk mag nemen tijdens de zwangerschap. Nu ben ik eigenlijk best verslaafd aan karnemelk (ook al voor mijn zwangerschap) Nu hoorde ik laatst dat dit ook onder rauwe melk valt. Heb al liters weggewerkt in mijn zwangerschap, kan dit kwaad? Op de site van het voedingscentrum kan ik dit niet vinden. En mag je dan verse melk niet? En van die lang houdbare melk wel?? Ik weet het even niet meer.

MsRock

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    normale karnemelk mag je gewoon hoor hmmmmm ik drink er ook pakken van weg als je het maar niet bij de melkboer haalt maar uit de supermarkt

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb altijd die van Campina boerenland... uit de supermarkt... is die goed? Zou ik echt heel erg vinden als ik dat niet meer zou mogen haha., zou niet vol te houden zijn :p

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap (tot 12 weken) ook heel wat liters karnemelk weggedronken. Dit was vaak het enige wat ik lekker vond. Door mijn HG durf ik het helaas niet meer te drinken. Gewoon uit pak van de Appie Heijn. Lekker blijven drinken als het uit pak komt! Ik hoop dat ik het binnenkort ook weer kan gaan drinken. Heerlijk!!!

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    HG??

6. angel229

Hyperemesis Gravidarum. Ik moet extreem veel overgeven, 2x opname in ZH ivm uitdroging/uitputting. Als je zure karnemelk op hebt en je moet overgeven dan is dat echt niet fijn! Eerder hielp bij mij de karnemelk tegen de misselijkheid, alleen de laatste 4 wkn is het zo erg dat het me dus niet meer helpt.

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Owjee das niet fijn! Ik hoop dat je snel weer opknapt!!!

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Idd uit de supermarkt mag je t gewoon drinken ;)

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

lekker nemen meis je doet niks verkeerd:D

10. angel229

Karnemelk is sowieso heel gezond. Calcium is goed voor je beeb. Daarnaast is het heel mager.

11. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    heb ook wel eens gehoord dat karnemelk je bloed zuivert.. lekker blijven drinken

12. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat dom, heb laatst karnemelk van de boer gedronken, heb er niet eens bij nagedacht. Kan het erg veel kwaad?

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat uit de supermarkt is vast geen rauwe melk.. Rauwe melk, is wat er bij mijn vader(veehouder) uit de tank komt. Die melk moet je dus eerst nog koken.
    Maar de melk in pakken is altijd wel bewerkt.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De kans dat er iets verkeerds inzit is niet zo groot. Dus ik zou me er nu niet teveel zorgen meer over maken. Alleen ik zou de gok niet opnieuw nemen ;)

Ik weet dat een aantal boeren ook eerst de melk verhitten voordat ze het aan anderen geven. Gewoon uit veiligheid. Dus misschien deze boer ook wel?

15. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb één beker gehad. Zal het eens vragen als ik er kom.
    Bedankt!

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dank je wel voor jullie positieve antwoorden!!! :p Kan ik met een gerust hart mijn melk drinken!!! Jamjam!

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    haha

Deel Deze Pagina