Hallo, Nadat ik in oktober gestopt ben met de pil, bleek ik na 2x ongesteld te zijn geweest, in januari zwanger te zijn. Ik heb in februari na ongeveer 7 weken een miskraam gehad. Ik ben pas 2e helft van maart weer ongesteld geworden. Daarna pas begin mei en nu ben ik nog steeds in afwachting van de volgende periode. Ik ben helaas niet zwanger, heb ik reeds getest. Ik vraag mij af of het ´normaal´ is dat er zo lang tussen de periodes zit na een miskraam, of dat ik gewoon zo onregelmatig ben. Ik kan mij niet meer herinneren hoe het was voordat ik aan de pil ging, want dat is al 16 jaar geleden...vast niet zo extreem als nu want dan had ik t wel onthouden. Wanneer moet ik mij zorgen gaan maken of wanneer kan ik beter naar de huisarts oid gaan? Zo lang ik niet ongesteld ben, zou ik m.i. zwanger kunnen zijn, dus hoe vaak moet ik testen? Elke week? Ik hoop dat u hier een antwoord op heeft, vast bedankt voor de reactie.
Hoi Sirius, je kunt inderdaad na het stoppen met de pil en na een miskraam wel een half jaar een onregelmatige cyclus hebben. Je kunt het afwachten zolang je dit zelf trekt, je kunt bij de HA vragen of zij misschien iets kunnen voorschrijven wat je cyclus weer op gang brengt. Zeker bij kinderwens wordt dit regelmatig gedaan. En verder is het lastig te zeggen hoe vaak je moet testen. JE kunt zo een paar maanden niet ongesteld worden en om dan elke week te testen... Stel een termijn voor jezelf en bel daarna de HA op voor overleg. Bv tot begin juli (dan zit er net als vorige keer 2 maanden tussen). Groetjes Brigitte