Volgens mijn eigen berekening was ik toen ik net zwanger was 5 dagen verder als nu. Ze hebben me toen 5 dagen teruggezet. Nu blijkt bij de 20 weken echo en bij de 3D echo dat onze jongen 5 dagen verder is. Moet ik nu toch de oude datum aanhouden of de nieuwe aanhouden?
hoi je houdt de datum aan die aan het begin van je zwangerschap is vastgesteld. 5 dagen verschil is geen enkel probleem. Mirjam
Nu kun je op internet lezen wat er gebeurd als je zoveel weken zwanger bent. En alles wat bij 30 weken staat, heb ik nu ook. Zou het toch niet kunnen zijn dat ik die 5 dagen verder ben? Mijn buik groeit ook ineens erg hard en het lijkt wel of ik inderdaad verder ben.
hoi nee, je kunt de datum achteraf niet meer aanpassen. In het begin is nauwkeurig uitgerekend hoever je bent en met een vroege termijnecho is dit bevestigd. Na 14-15 weken treden individuele groeiverschillen op, jouw kindje groeit blijkbaar iets sneller, is net iets groter dan het gemiddelde. Mirjam
Sorry voor de vele vragen, maar krijgt iedereen een groeiecho of moet je daarom vragen? Ik weet niet eens hoe groot en hoe zwaar onze jongen nu is. ben bijna 30 weken zwanger en vind het wel fijn om te weten. Groetjes
Hallo, Er word geen standaard echo gemaakt van de groei. Twijfelt de verloskundige aan te groot of te klein dan worden er extra echo's gemaakt. Er zijn praktijken die standaard bij 35-36 weken een liggingsecho doen, dan word er vaak ook nog naar de groei gekeken. Maar dit moet je aan de verloskundige vragen of dit bij hun gedaan word. Er zijn standaard lijstjes voor de lengte en gewicht bij een aantal weken.Bij 30 wkn is dat 38cm en 1300gr. Dit zijn gemiddelde. Groetjes Ineke