Goeiemorgen, De laatste keer bij de verloskundige is voor mijn gevoel niet prettig verlopen. We hadden haar van tevoren gebeld of we een echo zouden krijgen (dit was met 16 weken). Ze bevestigde dat dit het geval zou zijn en ik had mijn oma meegenomen zodat zij voor het eerst een echo zou kunnen zien. Toen we daar waren zei ze doodleuk dat er geen echo gemaakt zou worden. Ik was ontzettend teleurgesteld en vond het nog vervelender voor mn oma (die zich er zo op had verheugd!). Ook was ze vrij kortaf en stonden we binnen 5 minuten weer buiten. We kregen een formulier mee voor de 20 weken echo, die in een diagnostisch centrum zou plaatsvinden. Tijdens de eerste afspraak heb ik aangegeven een fobie voor bloedprikken te hebben. Dit bleek dus ook weer te moeten met de 20 weken echo. Hier zijn we zelf achter moeten komen tijdens een telefoontje naar het diagnostisch centrum om een afspraak te maken, want ze heeft hierover niets gezegd tijdens onze vorige afspraak. Het voelde voor mij ontzettend vervelend en alsof ze me totaal niet serieus neemt. Communicatie is zo belangrijk en voor mijn gevoel ontbreekt het hier volkomen aan. We moeten alles zelf uitvogelen en dat maakt me met onze eerste zwangerschap heel onzeker... Stel ik me aan of moet ik hier iets mee? Wat adviseren jullie? (Sorry voor mn lange verhaal, ik moest het even van me afschrijven..) Groetjes, Gimby
Hallo, Vervelend dat het zo gelopen is. Het hoort inderdaad leuk bij de verloskundige te zijn en dat je niet onzeker word. En juist antwoorden op je vragen krijgt. Bespreek dit de volgende controle dat je het onprettig vond. Ook dat er gezegd was dat er een echo gemaakt zou worden en dit niet gedaan word. Waarom word er bij 20 wkn bloed geprikt bij jou want dit is niet standaard? Het belangrijkste is om het bespreekbaar te maken anders blijft het tussen jou en de verloskundige in zitten en dat is niet goed. Groetjes Ineke
Bedankt voor je snelle reactie Ineke. Ik ga het bij de volgende controle gewoon even vertellen denk ik. Hoop niet dat ze dat vervelend vindt.. Waarom ik bij 20 weken bloed zou moeten laten prikken weet ik niet. Hierover heeft ze niks gezegd. Heb jij een idee waarom dit zou kunnen zijn? Groetjes Gimby
Hallo, Het is nooit leuk om te horen dat een client niet tevreden is maar als iemand niet tevreden is willen wij het wel weten want dan kunnen we er iets aan doen. En als je niks zegt blijft het altijd tussen jullie in staan. We prikken bij zwangere die binnen een jaar weer zwanger zijn een HB bij 20 wkn anders altijd bij 30 wkn. Moet je extra suiker controle laten doen? Dit word gedaan bij 24 wkn. Maar ik zou even je verloskundige bellen of het diagnostisch centrum dan weet je zeker waarom je het moet laten prikken, want ik kan alleen maar gissen, ik ken jou dossier niet. Groetjes Ineke