Hoi meiden, Gisteren de 20 weken echo gehad en alles was goed met de kleine! Het enige wat de gyneacoloog zag was een zogeheten amnionstreng, een vliesje van boven naar beneden in aan de ene kant van de baarmoeder. Ze zei dat alleen als het kindje in een stuit ligt op het eind het dan nader onderzoek nodig heeft omdat het kind er anders wellicht in verstrikt zou raken. Kent iemand dit? Ze zei dat ik me er niet druk over moest makeb trouwens.. xxx
Nee, nooit van gehoord. Ik zou het even navragen bij je gyn of vk! Succes en een fijne zwangerschap verder.
Ik ken het wel maar dat is omdat een amnionstreng hoogst waarschijnlijk de reden is dat mijn vriend met 1 onderontwikkelde hand is geboren. De artsen zijn het er nog niet helemaal over eens, er is ook vrij weinig over bekend. We hebben wel extra echo's gehad om vingertjes te tellen maar geen problemen hier gelukkig. Ik wil je niet ongerust maken maar het kan best flinke gevolgen hebben. Toenertijd heb ik natuurlijk flink gegoogled en dan kom je echt geen leuke plaatjes tegen. (amniotic band syndrome) Overigens ook positieve verhalen hoor, het verschilt wel heel erg per geval en op internet kom je natuurlijk altijd de rottigste dingen tegen, als het allemaal goed gaat hebben mensen lang niet zoveel behoefte om dat te posten. Hopelijk houden ze het goed in de gaten en valt het inderdaad allemaal reuze mee voor je! Succes met de zwangerschap he!