baarmoeder te klein?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Silly43, Feb 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0
    Beste verloskundige

vandaag ben ik naar de vk geweest. Toen ze mijn baarmoeder ging voelen vond ze deze wat aan de kleine kant. Ben 27 weken en 4 dagen en mijn baarmoeder zat 3 vingers boven mijn navel. 4 weken geleden was het 1 vinger.
    Ze vertelde dat het in principe nog niet zorgelijk was, maar dat we het wel in de gaten moesten houden en misschien de volgende keer een groeiecho laten maken.

Ze vroeg hoeveel mijn andere 2 kinderen wogen bij de geboorte. Ik vertelde dat ze allebei ruim 8 pond waren (en niet overtijd) Toen zei ze zoiets van Oh, dat wordt deze denk ik niet.

Verder was alles goed, bloeddruk, ijzer, suiker. Voel me goed, maar merk wel dat ik een kleinere buik heb dan bij mijn andere kinderen. Voel de baby ook goed bewegen.

Dus ik maak me toch een beetje zorgen, zeker omdat mijn andere kinderen altijd voor liepen en redelijk groot waren bij de geboorte.
    Is het echt te klein, hoe kan dat bij een derde kindje, en wat is nou gemiddeld?

Alvast bedankt, t'is een heel verhaal!

Groetjes Silly

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Silly,

dit is zeker nog niet echt te klein.
    Het is slechts iets kleiner dan je zou verwachten. Wie weet maak je een groeispurt de komende weken! Als je baarmoeder volgend keer weer iets achter loopt is er inderdaad reden voor ene groei-echo. Ik vind zelf dat je niet nav 1 meting kunt zeggen hoe zwaar dit kindje wordt. De meeste pondjes van hetkind komen de laatste weken van de zwangerschap. geen zorgen dus!

Mirjam

Share This Page