Vraagje over ritmische beweging baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirjam04, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Onze kleine is bijna altijd wel lekker bezig maar er is dus een ritmische beweging die ik niet thuis kan brengen. En het is niet de hik, die herken ik duidelijk. Het is een snellere zachtere beweging.
    Het lijkt wel of hij dan aan het duimen is. Zou je dat kunnen voelen?
    Het is meestal bij mn navel en je ziet dan ook echt mijn navel ritmisch bewegen (moet je wel goed kijken). Een beetje het ritme van je eigen hartslag, qua snelheid kun je het daar mee vergelijken. Het duurt nooit heel lang, meestal een paar minuutjes.

Ben benieuwd of dit bij andere dames bekend voor komt.

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hee dit heb ik dus ook. het lijkt inderdaad net een hartslag.
    ik dacht eerst dat dit de hik was. maar dat voelt dus anders zoals ik begrijp?

ik lees even mee wat dit kan zijn , ben ook wel benieuwd.

3. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    De hik voelt idd anders, daar zit meer tijd tussen. Het lijkt echt of hij aan het duimen is. Dat ik zijn armpje voel tijdens het duimen voel tikken. Maar ik kan het ook mis hebben.
    Hoop dat er meer dames zijn!

4. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

haha het klinkt echt precieshetzelfde als wat ik ook voel.
    ben ook benieuwd wat andere ervan zeggen:)

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Is het niet je eigen hartslag? Deze zwangerschap voel ik mijn eigen hartslag heel goed aan mijn baarmoeder, t ene moment is hij wel sterker dan het andere moment lijkt wel en soms zie ik mijn buik ook gewoon 'kloppen'. Ik heb dit wel al vanaf het begin vandaar dat ik niet denk dat het iets van de baby is, gaat ook echt gelijk met mijn hartslag.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Of de navelstreng?

Duimen lijkt me echt heel sterk.

7. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Nee mijn eigen hartslag is het niet. Het bewegen gaat namelijk niet in het ritme van mijn hartslag. En als ik stil lig, voel ik het ook maar even. Een paar minuten hooguit.
    De navelstreng, kan je die voelen? Die beweegt toch niet? Ik heb het geprobeert te filmen. Zal eens kijken of ik het hier erop krijg.

8. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik werd daar vannacht wakker van. Een ritmisch getik. Te snel voor de hik. Raar zeg! Zou het een spiertje kunnen zijn?

9. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik herken wel wat je beschrijft. Ik voel zoiets ook regelmatig. Maar heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn. Ben ook wel benieuwd.

10. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Snelle hik?

11. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja mss de navelstreng? Die klopt toch... Dit hebben wij laatst op echo gezien, echoscopiste zei dat dat de navelstreng is

12. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik heb dus sinds een paar dagen precies hetzelfde..
    Ik vind het dus ook te snel voor de hik..maar tis wel iets langzamer dan mijn eigen hartslag...want ik dacht dus ook dat dat t was..maar ik ging mijn hartslag vergelijken..en die ging sneller.. het duurt idd syeeds een paar minuten...en bij mij is het iets onder mn navel...
    Uiteindelijk had ik t maar afgedaan als een "snelle hik"..
    maar ben eignlijk echt benieuwd wat t wel is..

En tis duidelijk geen navelstreng..

13. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Je moet goed kijken links van mn navel.
    Wel grappig dat er meer zijn die het herkennen!

14. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hhmm ziet er interessant uit haha maar ik heb geen idee maar mss wat ik hier boven schrijf

15. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ja je ziet het niet echt goed, maar komt wel in de buurt.
    Navelstreng lijkt me toch sterk want dan zou ik het langer aan 1 stuk moeten voelen. En mijn placenta heb ik achter tegen mijn rug.
    Het voelt voor mij als echt als duimen, dat ritme heeft het.
    Zon schattig ritme zeg maar, haha. De hik is echt zon ritme om medelijden mee te krijgen. Vind ik altijd beetje zielig :)

16. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja dat heb ik ook, hoop Ltijd dat de hik snel over is maar soms voel ik het een kwartier

17. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ja..zoiets is ht dus...alleen bij mij dus wat lager...
    Jammer dat niemand weet wat t is... ik was echt benieuwd.

18. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    hihi wat een cool gezicht! Ik kan niet wachten dat te zien! Ik ken het gevoel dus (nog) niet..

19. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik heb dit ook soms denk ik, niet dat ik het zie maar wel voel als ik mijn hand op mijn buik leg.
    Heb er eigenlijk nog geen aandacht aan besteed, maar duimen kan het bij mij zeker niet zijn want meneer ligt met zijn ruggetje naar mijn buik gericht.
    Zij armpjes botsen dus sowieso tegen mijn darmen aan achteraan als hij duimt. Wel apart hé, maar zo leuk :D

20. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb dit toevallig rond mijn 30e week ook gevraagd aan mijn vk die vertelde dat je eigen aorta midden door je buik loopt, daar drukt je baarmoeder tegenaan waardoor je hem sterker voelt ook in de combinatie met dat je hartslag sneller is als je zwanger bent maar vanaf week 36 -37 kan je wel echt de hartslag van je kindje voelen.. Ik had het vorige week voor het eerst heel bijzonder!

Deel Deze Pagina