Hallo allemaal, Ik zit met een situatie in mijn maag,en hoop door het hier neer te zetten ik het een beetje van me af kan schrijven en misschien wat goede raad kan krijgen. In onze familie is er eigenlijk altijd wel wat. En u is het dus mis tussen mijn broer en mijn ouders. Mijn ouders hebben helaas al jaren lang financieele problemen. Ik heb al een aantal jaren terug mijn handen hiervan afgetrokken. Maar mijn broer bleef hun altijd helpen. Op het laatst heeft hij hun in zijn huis late wonen en is hij zelf op een camping gaan wonen. De woningmaatschappij kwam hier achter,en ze moesten allemaal voor een andere woning gaan kijken. 2 maanden terug heeft mijn broer een woning gevonden,en mijn ouders hebben nu gelukkig ook een apartement gevonden. Maar nu willen mijn ouders de laatste maand huur niet aan mijn broer betalen,want volgens hun kunnen ze geen dubbele huur opbrengen. Maar ja mijn broer kan al helemaal geen 3x huur opbrengen (oude huis,nieuwe huis en caravan) Nu was mijn broer zo kwaad en heeft het contact verbroken,met gevolg dat hij vanavond zijn laatste spullen uit zijn oude huis gaat halen (waar mijn ouders nog in zitten) en hij wilt dat hun er zo snel mogelijk uit gaan. Ik vind dat mijn broer in dit geval volledig in zijn recht staat. Maar nu vroeg hij of ik vanavond er ook bij kon zijn. Zodat er later nooit een ander verhaal opgehangen kon worden (iets wat mijn ouders jammer genoeg heel goed kunnen) Ik wil er best heen gaan,maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Want hoewel ik mijn broer wel gelijk geef,ik wil elf uiteraard niet in de ruzie verwikkeld raken.
Dat is zeker een lastige situatie maar ik snap heel erg goed dat je broer er iemand bij wil hebben! Persoonlijk zou ik wel meegaan als mijn broer dat zou vragen, je hoeft toch geen ruzie te maken met je ouders? Mochten je ouders je erop aanspreken kan je toch gewoon zeggen dat je voor je broer bent meegekomen en geen zin hebt in een woordenwisseling en dat je er verder niet in betrokken wilt worden?
Dank je voor je antwoord. Zo dacht ik dus ook. Alleen mijn ouders zijn snel geneigd om alles negatief te zien (zwart/wit) Ze kunnen heel snel denken,jij komt voor hem dus jij bent tegen ons.
Een hele moeilijke situatie. Je kunt dus twee dingen doen: je kunt je buiten houden, dus niet mee gaan. Of, mee gaan om als "objectieve" persoon daarbij aanwezig te zijn en indien nodig eerlijk je mening hierover uiten. Wat zegt je gevoel?
Mijn gevoel zegt om te gaan,om te laten zien dat wat hun nu doen echt niet kan. Maar werd net nog gebeld door mijn broer,die zijn sm nog even gesproken had. En dankzij haar advies heeft hij besloten om vanavond niet te gaan. Zaterdag middag gaat hij nog een keertje om te kijken of ze toch nog van gedachten zijn verandert.
Dit! Ik snap dat je broer er iemand bij wil hebben, hier in de familie is er ook één die alles goed weet te verdraaien.
Nare ruzie, lastige situatie Wil wel even zeggen dat als ze niet kunnen betalen ze dat ook niet gaan doen, dat is logisch. Je kunt van een kale kip geen veren plukken. Wellicht een idee een maandelijks bedrag af te spreken dat hij dan over een paar maanden of een jaar het geld terug heeft.
Oh dit zou voor mij heel gemakkelijk zijn; ik zou zonder aarzelen met je broer meegaan! En als mijn ouders daarom pissig zouden zijn, moeten ze dat zelf weten. Ze moeten blij zijn dat ze niet op straat zijn komen te staan. je broer heeft ze buitengewoon goed geholpen. Ik zou me, als ik je ouders was, kapot schamen om die laatste maand huur niet op te brengen! Dan lenen ze het maar bij iemand. Loyaliteit houdt een keer op hoor.
Ik zou aan je ouders uitleggen dat je er bij bent om te zorgen dat het netjes verloopt en er achteraf niet met modder gegooid kan worden. Hoop dat het goed is gegaan!
Helemaal mee eens! Ze mogen in hun handjes knijpen met zulke kinderen, in plaats daarvan krijgt hij een stank voor dank. Ze zouden zich moeten schamen.