Ik heb gisteren een rondleiding gehad in het ZH van zoetermeer. Ik snapte alleen niet waarom er niet op elke kamer een wc en douche is maar dat je over de gang moet lopen naar een gezamelijke. Heb ik dit nou verkeerd begrepen? Wie heeft er in Z'meer ervaring met bevallen daar?
aargh ik ben het weer vergeten om er heen te gaan... die zwangerschapsdementie. Ik ben ook wel erg benieuwd naar het antwoord.
Ja, dat klopt. Je hebt op de afdeling verloskunde bij de patientenkamers 2 verloskamers met douche en dan apart nog een aantal verloskamers zonder. Die op de afdeling gebruiken ze als laatste omdat ze ook heel luidruchtig zijn voor de andere patienten Dus over het algemeen zul je een verloskamer zonder eigen douche hebben. Ik heb wel veel ervaring met de afdeling verloskunde en bevallen daar. Dus als je vragen hebt, schiet maar
ik zie er tegenop dat ik iets moet delen met andere. Ik heb een kleine fobie, overgeven enzo, ben zo bang andere tegen te komen. Ik hoorde dat dit bij de bevalling kan gebeuren. Zie je wat van de andere mensen daar? heb jij gebruik gemaakt van de douche enzo?
Nee, ik lag helemaal vast aan van alles en nog wat dus kon mijn bed niet uit. Maar er zijn niet veel verloskamers, dus je merkt weinig van anderen. Mocht je moeten overgeven, dan hebben ze daar ook wegwerpbakjes voor dus dan hoef je niet over de gang. Na de bevalling heb ik wel van de douche gebruik gemaakt, maar dan kun je je echt in de douche aan en uit kleden. Neem aan dat dat ook kan tijdens de bevalling.
Met de 1e bevalling, was ik niemand tegen gekomen naar de wc of douche. Kotsen heb ik op de eigen kamer in de wasbak gedaan hield het niet meer later in van die papieren/kartonnen bakjes.
nou ik ben geweest hoor! ik vond het persoonlijk echt super de begeleiding in het ziekenhuis. Ik werd na de bevalling naar de douche gebracht over de gang maar kwam niemand tegen.. en vooraf tijd om naar de wc te gaan had ik niet!
ben je daar bevallen, kort geleden? Kijk nu naar je ticker...snap het even niet. haha je ticker is aangepast net toen ik het schreef. GEFELICITEERD! wat raad je aan om aan te doen en mee te nemen van kleren? Of andere dingen?
ik had gewoon een t-shirt aan. ik ben 's nachts bevallen dus moest tot 9 uur blijven. lekker in een trainings/pyama broek.(maar ik denk dat niemand echt een voorkeur geeft aan een spijkerbroek erna!) slippers vond ik wel erg handig om aan te hebben. en die 5 onderbroeken heb ik niet aan gehad hoor hihi