Vroege miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door milou, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou

    milou Niet meer actief

    Afgelopen dinsdag had ik een positieve zwangerschapstest bij 1 dag over tijd (ik had getemperatuurd). Nu achteraf weet ik dat ik 2 keer eerder een vroege miskraam heb gehad (al gelijk na 2 of 3 dagen over tijd), omdat ik rond die tijd ook zwangerschapssymptomen krijg (echt zere, bolle borsten). Heb die 2 keer echter niet getest want ik vond dat wat vroeg. Maar ja dan weet je dus niet zeker wat er gebeurd is.

    Daarna heb ik me dus voorgenomen, als ik weer zoiets voelde om dan gelijk te testen. Dat was dus afgelopen dinsdag, en ja wel positief. Heel blij natuurlijk, maar omdat het dus al 2 keer binnen 2-3 dagen weer voorbij was, was ik ook heel afwachtend.

    Dinsdagnacht moest ik rond 4 uur plassen en was geheel in mijn nopjes van mijn borsten die nog boller waren geworden. Echter rond 5 uur werd ik wakker van een kat in bed, en toen merkte ik dat mijn borsten wat "geslonken" waren en dat het pijnlijke gevoel ook steeds minder begon te worden. Toen ik 's ochtends opstond voelde ik me ook heel anders dan de dag ervoor, gewoon niet meer zwanger.
    Ik denk nu dat het weer hetzelfde is gegaan als de vorige keer, nl dat het weer voorbij is. Nu, drie dagen de positieve test met zwangerschapssymptomen, is ook niks meer terug gekomen. De temp. is nog wel verhoogd, maar de baarmoedermond is volgens mij al wat omhoog gegaan en een klein beetje open gaan staan. Echter nog geen bloed of roze slijm.

    Kan ik morgen al opnieuw testen om uit te vinden of het alweer voorbij is, of is dat te vroeg (in het geval het idd mis is gegaan)?

    En is er iets te doen om zo'n vroege miskraam te voorkomen? Het is steeds op hetzelfde moment.
    Ik weet wel dat een miskraam optreedt als het vruchtje niet helemaal goed is, en ik vind het allang prima dat het gelijk gebeurt ipv na bv 6 of zelfs 9 weken. Maar we zijn nu meer dan een jaar bezig en die tijd is het dus heel kort 3 keer raak geweest en ook gelijk weer mis.
     
  2. Lonneke

    Lonneke Actief lid

    16 jun 2006
    368
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid toch nog een test doen. Het verdwijnen van de zwangerschapssymptomen zegt niet altijd alles, ook al kan ik me heel goed voorstellen dat dit bij jou anders ligt, gezien je voorgeschiedenis. Wanneer nu blijkt dat het toch weer fout is gegaan, is het misschien verstandig een keer een afspraak te maken met de huisarts. Helaas raakt de ene supersnel zwanger en kan het zoals in jouw geval langer duren. Na een jaar proberen kan je in principe er voor kiezen om een en ander te laten onderzoeken...

    Lonneke
     

Deel Deze Pagina