Wanneer stopt het kriebelen..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sterre82, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb een heerlijke peuterpuber van net 2 jaar een pas bevallen van nog een heerlijk mannetje. Toen de 2e net geboren was had ik absoluut niet het gevoel dat ik snel weer een 3e zou willen. Maar nu begint het toch te kriebelen :$ Ook al slapen we nog niet door en is het af en toe vlieg en kunstwerk hier maar toch.. Het lijkt me zo heerlijk om het nog een keer mee te maken allemaal.

Ik begin me echt af te vragen wanneer dat kriebelen stopt!?! Gelukkig staat mijn vriend wel open voor een 3e kindje maar wat als het daarna nog kriebelt.. Houdt het uberhaupt wel op of zal je altijd een zwak blijven houden?

2. Hester

Hester Niet meer actief

Hmmm, kan je niet helpen, want ik heb de behoefte aan een 3e voorlopig niet. Wil eerst genieten van mijn andere twee. Onze baby is ontzettend lief en makkelijk en daar geniet ik zo van!
    Mijn man wil overigens best alweer nog eentje.

Succes met je keuze!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    He sterre:D
    Kan niet helemaal meepraten want hier kriebelt t niet en ik denk dat het ook wel bij 2 blijft. Maar toch vond ik het met name in de kraamweek wel een gek idee als dat voor de laatste keer allemaal zou zijn! En nu ook: het bijzondere van de bevalling, zo'n klein frummeltje te zien opgroeien... je voelt je ook heel speciaal in die tijd... soms denk ik dat ik dat wel erg ga missen als ik zeker wist dat het finito zou zijn.
    Toch probeer ik zelf ook nuchter en praktisch te blijven. Zwanger zijn is echt niks voor mij, vind er gewoon geen bal aan. Eerlijk is eerlijk; hoewel ik een superlief tevreden meisje heb, vond ik het vooral door mn zoontje toch best erg pittig allemaal. Hij reageerde zo heftig op de verandering! Daarbij moeten ze straks beiden naar school, op een sport, een hobby, financieen, op vakantie gana met 2 kids is al een hele volksverhuizing en ergens heen gaan een hele onderneming, laat staan met 3. Oppas voor 2 gaat al lastiger dan voor 1, maar 3.....
    En de kosten voor kinderopvang?? We zouden groter moeten gaan wonen, andere auto en mn mannetje is toch wel aardig zeker van zn zaak dat we het bij 2 houden... nee, alleen daarom al zou het er niet in zitten!
    Maar denk dat die kriebels altijd wel een beetje blijven. Tis ook gewoon heel bijzonder!

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Sterre: hier drie kids in ongeveer 3 jaar en dacht: dan is het echt wel klaar met de kriebels maar helaas......wij zouden er toch nog best een willen ookal dachten we dat de kriebels nu wel weg zouden zijn...merk nu wel dat als de hormonen wat gaan liggen de kriebels wel wat makkelijker te bedwingen zijn met realistische gedachten. Drie is al echt veel qua verdelen van aandacht en dan al niet te spreken over kosten en het samen op pad gaan:D

5. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik weet niet of en wanneer het weggaat, maar bij mij kriebelt het ook. Al vrij snel eigenlijk na de bevalling, hoewel die best pittig was. Ik gooi het maar op de hormonen en 'ontzwanger' eerst maar even voordat ik echt een rationele keuze kan maken. Toen ik het mijn man vertelde viel hij geloof ik nog net niet van zijn stoel..hij kijkt meer naar de 'cijfers' en wat Druif78 al aangaf..met elk kind wordt het leven weer een beetje duurder. Maar wat kriebelt het zeg..

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ik had die kriebels ook zo erg maar moet zeggen dat het inmiddels wat is gezakt! Wel zou ik nog graag een derde kindje willen maar heb nu wel de rust gevonden..

Mijn vriend vindt het eigenlijk wel goed zo met onze meiden maar als ik het echt graag wil dan gaat hij gelukkig hierin mee. Dus het is niet zo dat hij niet wilt maar als het bij 2 kids blijft vindt hij het ook prima!

IK ben wel blij dat de kriebels wat zijn afgenomen hoor....misschien moet je het ook een beetje van je afzetten en kijken of ze nog altijd zo sterk zijn over een tijdje?

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier ook behoorlijk de kriebels, dat terwijl ik altijd heb geroepen dat twee meer dan zat is én ik echt niet de makkelijkste kindjes heb. Ben ontzettend moe en heb een hele zware zwangerschap gehad. De derde zal niet makkelijker worden met mijn bekken en ischias.. En qua ruimte komen we een kamer te kort of ze moeten gaan delen dan moet de boel helemaal omgegooid.

Dus rationeel weet ik dat het niet handig is. Maar kriebels, jazeker! Manlief echt niet, die denkt echt dat hij doodgaat als er nog een bijkomt(dan slaap ik nooit meer). Maar die draait als de jongste wat groter is hopelijk nog bij;)!

Dus of en wanneer het over gaat, geen idee. Maar ik herken je gevoel wel!

Deel Deze Pagina