Wie heeft hier ervaring mee

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mammavan5, 6 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Mijn lieve mama heeft afgelopen vrijdag de diagnose alvleesklierkanker gekregen.
    Ze is ineens in 2 weken enorm achteruit gegaan.
    Waar de huisarts dacht aan een buikgriep bleek het uiteindelijke veel ernstiger te zijn.
    Ik heb veel gelezen op internet maar kon helaas weinig info vinden over mensen die het gehad hebben etc.
    Ik weet dat het 1 van de ernstige kankersoorten is en dat het echt een sluipmoordenaar is die zich niet laat zien tot het te laat is.
    Scan is gemaakt voor nu gelukkig geen uitzaaingen en ze krijgt inmiddels sondevoeding via een sonde die in de twaalfvingere darm zit.
    Inmiddels antibiotica want haar infectiewaardes zijn aan het stijgen wat wijst op een galblaasweg ontsteking.
    Die word namelijk helemaal plat gedrukt door de tumor.
    Ik heb mijn vader 8 jaar geleden verloren aan acute leukemie die was 4 maanden na de diagnose overleden.
    Mijn schoonmoeder kreeg 3 maanden later diagnose darmkanker met uitzaaingen in de lever zij overleed ook 4 maanden later.
    Het is nu 1 grote rollercoaster slaap nu ook bij haar omdat ik haar vorige week dinsdag nog lopend bij de huisartsenpost bracht.
    Is het nu een hoopje wat plat ligt door de morfine
    Wel heel fijn dat het pijn afneemt want ze krijgt steeds hele heftige koliekaanvallen.
    Ze gaan woensdag een stent plaatsten en morgen horen we van de casemanager wat ze precies gaan doen of opereren mogelijk is of niet.
    Mijn hoofd draait overuren

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Sterkte!

Mammavan5 vindt dit leuk.
  3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Geen ervaring maar wilde niet zomaar door scrollen.
    Sterkte. Klinkt heel heftig :(

4. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Dankjewel❤️

5. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Dankjewel

6. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.048
    113
    Hier
    Ik kende iemand die het had, maar dat is niet een verhaal wat je moed zal geven. Sterkte

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  7. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Ik weet dat de overlevingskans heeeel erg klein zijn.
    En toch ben ik op zoek naar zulke "ervaringen" zodat ik me beter kan voorbereiden op alles.
    Bericht mag ook via PB

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  8. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.567
    113
    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Geen ervaring met alvleesklierkanker. Bij mijn moeder ging het ook allemaal zo snel. Feb/maart moeite gekregen met lopen. In april de diagnose kanker. Tumoren in hoofd, lever, long en nog zo’n 15 in de botten. Waarschijnlijk uitzaaiingen van de borstkanker die ze ruim 10 jaar ervoor had gehad.
    Zo zag ik haar nog rondlopen en zo werd het een struggle om haar uit bed te krijgen. Eind juni overleden.

Probeer om via de huisarts eventueel al thuiszorg te regelen. Dat vond ik wel fijn, want dat word je toch een beetje ontlast.,

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Jeetje, wat heftig…
    Heel veel sterkte ❤️

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    #10 Neuzeke, 6 jan 2025
    Laatst bewerkt: 6 jan 2025
    Heel veel sterkte ♡♡♡

Mijn tante kreeg een whippelingreep(niet 100% zeker of het correct geschreven is).
    Ze is nu 5 jaar na de diagnose.
    Ze kreeg ondertussen wel een andere soort kanker waar ze ook al 3 jaar tegen vecht.
    De locatie bepaald volgens mij veel en het stadium ook.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Ach nee wat naar voor je/jullie. Allereerst heel veel sterkte.

Helaas geen goede ervaring. Mijn tante is eraan overleden een aantal jaar terug. Die ging van "zich niet lekker voelen" naar "toch maar eens de suiker laten checken", naar ziekenhuisopname en binnen enkele weken overlijden.

Haar gezondheid daarvoor was al niet geweldig (suikerpatient, veel roken, weinig bewegen). Maar als nog ging dat verschrikkelijk snel allemaal.

Ik hoop dat jouw ervaring een betere wordt dan dit. Maar het is en blijft een heel nare ziekte.

Edit. Ik las net ook dat je moeder geen uitzaaiingen heeft. Dat is heel hoopgevend. Bij mijn tante was het wel al flink uitgezaaid toen het ontdekt werd.

12. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Dankjullie wel allemaal❤️

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Shalom

Shalom Niet meer actief

Geen ervaring, maar wil je ook veel sterkte wensen, wat heftig om mee te moeten maken met iemand die je zo na staat als je moeder❤️. Liefde verzacht veel. Hopenlijk helpt jullie dat samen in deze tijd. En ik bid voor jullie.

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Heel veel sterkte! Hou je taai in deze moeilijke tijd.

15. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Geen ervaring, maar wil je wel veel sterkte wensen!

17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Bij de persoon die ik kende die het had, ging het ook heel snel.

Maar het is vast afhankelijk van allerlei dingen. Zoals wat je zei eventuele uitzaaiingen. Het lijkt me al gunstig dat je moeder dat niet heeft.

Het best kan je afgaan op de artsen en uitslagen van onderzoeken denk ik. Daar alle vragen stellen. Vragen van tevoren eventueel opschrijven zodat je het daar nog weet en niet vergeet door de hoeveelheid informatie.

Probeer nog mooie herinneringen te maken, gesprekken te hebben en te genieten van de tijd die je nu nog met elkaar hebt. Hopelijk is dat veel tijd. Heel erg veel sterkte gewenst!

18. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Hier wel ervaring mee, maar helaas ook geen goede.

mijn schoonmoeder voelde zich op vakantie de hele tijd grieperig. Na de vakantie naar de dokter en in oktober geopereerd. Zes weken daarna alles nagekeken, alles was schoon, gefeliciteerd mevrouw!

weer 6 weken later voelde ze zich weer grieperig, maar hè! Het was winter, maar voor de zekerheid weer nagekeken in het ziekenhuis. Toen was alles uitgezaaid en kon ze niet meer geholpen worden.

Vier maanden later is ze overleden, wat an sich al wonderbaarlijk was, aangezien het bloedbeeld zo slecht was dat ze haar Max 2 weken gaven.

het is niet wat je wilt horen, sorry daarvoor. Maar alvleesklierkanker is zo ontzettend agressief!

heel veel sterkte!!

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Geen ervaring maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! ❤️

20. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier helaas ook geen goede ervaringen. Twee collega's (van mij en van mijn man) kregen alvleesklierkanker, ze waren ca. 40 en 50 jr. Beide zijn precies een half jaar na de diagnose overleden.

Hop voor jou en je moeder op die kleine kans dat het wél geneest. Veel sterkte!

Deel Deze Pagina