Het is nu 4 weken geleden dat ik ben bevallen en mijn klachten zijn wel minder geworden, maar nog heb ik last van een zwaar gevoel in mijn vagina. Gister ging voelen hoe het van binnen voelde en het lijkt wel of de boel is verzakt aan de binnenkant en of ik mijn baarmoedermond kan voelen. Wie heeft hier ervaring mee en bij wie moet ik met deze klachten zijn? Dokter of verloskundige?
hoi marike, toevallig zocht ik net naar een topic hierover.. Heb namelijk zelf ook het idee dat ik een verzakte baarmoeder heb/of heb gehad. mijn dochter is bijna 5maandjes oud en het lijkt wel wat weg te trekken maar vlak na de bevallig .. kon ik een hele tijd niet zitten en even staan lukte ook pas een tijd er na ... Wat je zegt aan de binnenkant voelde bij mij ook zo maar is nu wel weer normaal.. Hoop dat je er wat aan hebt.. Anders zou ik eerst even met de vk overleggen... Groetjes
Bij mij hangt/zie je ook nog iets zitten. Volgens de gyn is dat je vaginawand die nog uitgezakt is. Kan nog redelijk wegtrekken maar duurt even. Ik voel het goed als ik sta of zit, maar ben er door een mede forumer achtergekomen dat als ik lig het weg is. Mocht je toch erg twijfelen kun je altijd even naar de huisarts gaan..
O zie dat je pas 3,5 week geleden bevallen bent, dan mag je de vk nog bellen! Mag tot 6 weken na de bevalling. Maar zeker gezien de korte tijd dat je pas herstellende bent zou ik het even aankijken!
doe je wel goed en regelmatig je bekkenbodem-oefeningen?? zou even de vlos bellen. ik had dit gevoel namelijk ook en heb een voor en achterwandverzakking. mijn dametje is nu 10 maanden oud en ik heb er nog last van en loop hiervoor bij een bekken-fysio. ontzwangeren duurt een jaar en in die tijd kan het nog wel redelijk bijtrekken. bij mij zal het niet nooit helemaal meer wegtrekken. ik voel het vooral als ik lang gelopen hebt of veel heb gedaan. ik moet dan ook van de fysio regelmatig even gaan liggen. dan krijgt de boel een beetje rust.
Ik heb ook nog altijd dat gevoel. Ik loop bij een bekkenfysio voor deze klachten. Ik kan je dat ook zeker aanraden als je er nu al last van hebt.
ik ben die mede * ik heb het na 6 mnd nog steeds...maar idd als ik lig dan is het weg...als ik sta en er een spiegel onder hou of voel...dan zit het er wel heb er geen last van...ook niet met de seks
Ik ga de verloskundige bellen vandaag en vragen wat ik moet doen. Misschien dat zij me doorverwijst naar zo'n bekkenfysio? Ik baal wel als een stekker. Toen ik het ontdekte was het echt van...NEE heb ik weer! Het kan bijna niet anders dan dat het is, want het voelt zo anders dan voor de bevalling. Ik hoop dat ik er een beetje optijd bij ben en dat er nog wat aan te doen is. Ook hoop ik dat ik gewoon gemeenschap kan hebben ermee, maar dat zullen ze me wel allemaal vertellen. Kunnen jullie nog gewoon vrijen ermee?
Ik was daar dus ook een beetje bang voor maar, maar tijdens de sex er helemaal geen last van en manlief ook niet!
en het is logisch dat het "weg" is als je ligt. er staat dan geen druk op je bodem. als je zit of staat dan moet je bekkenbodem al je organen tegen houden. i.i.g. blaas, darmen en baarmoeder. ik moet van de fysio een kussentje of zo onder m'n kont leggen of benen iets omhoog zodat de druk minder groot is en de boel kan rusten. (alleen als ik tussendoor even ga liggen, niet 's nachts)
Dat zijn goede berichten... Ik heb de verloskundige gebeld en ze heeft me doorverwezen naar een bekkenfysio...Daar kan ik dinsdag terecht. Blij dat er meteen wat aan gedaan word. Ik moet het 3 maanden te tijd geven zei ze. En daarna gaan we kijken hoe het ervoor staat. Dan word ik eventueel doorverwezen naar het ziekenhuis.
Ik ben gisteren bij de bekkenfysio geweest en ze heeft een inwendig onderzoek gedaan. En wat blijkt...waar ik bang voor was was waar. Ik heb een verzakking van de blaas en baarmoeder. Gelukkig is het nog niet heel erg en zit het nog binnen mijn vagina. Het komt er nog niet uit zeg maar. Nu een periode van fysiotherapie in en hopen op een natuurlijk herstel van de banden waar de baarmoeder aan hangt. Ik mag niet tillen, moet goed de oefeningen doen en s'middags een half uurtje plat om de organen de kans te geven om weer terug te gaan. Dan na 3 maanden gaan we kijken hoe het er voorstaat. Ik hoop het beste, want we willen natuurlijk zo snel mogelijk weer alles kunnen doen.
Ik herken dit gevoel; had dit ook na mijn bevalling. De boel was voor mijn gevoel ook wekenlang opgezwollen.. Maar na een week of 7-8 was het volledig verdwenen dus mss nog even aankijken..?
Oeps, sorry Marike! Zie nu pas je laatste post...... Veel succes! Ik hoop dat de oefeningen gaan helpen.