Hoe zit dat met harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luun, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Sinds een paar weken heb ik af en toe het gevoel dat mijn onderste buikspieren samentrekken. Ik neem aan dat dit de "harde buiken" oftewel Braxton-Hicks zijn (alhoewel dat het samentrekken van de baarmoeder is en niet van de buikspieren, maar zo voelt het bij mij wel :( ) Het is niet pijnlijk en ik heb ze eigenlijk alleen maar als ik wandel.

    Nu zijn ze niet pijnlijk, maar ik lees er verschillende verhalen over; de ene site/boek zegt absoluut niet pijnlijk, de andere zegt dat ze pijnlijker kunnen zijn dan de echte weeen :(: Iemand ervaring mee?

    En moet ik me echte weeen dan voorstellen als een verergering van dit gevoel? Ik voel tot nu toe niets in m'n rug of zo, alleen dus wat voor mijn gevoel m'n buikspieren zijn, een soort van samentrekking.
     
  2. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Harde buiken voelen heel anders als echt weeen. Bij mij voelde harde buiken totaal niet pijnlijk en weeen als hele erge menstruatiepijn- en krampen.
     
  3. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had zelf ook dat soort vage dingen en heb het toen aan de verlos gevraagd, zodat ik goed kon uitleggen wat ik bedoelde. De druk onderin en het hard worden daar (dus niet je hele baarmoeder) legde zij uit als gewoon het uitrekken van de baarmoeder bij de groei...
     
  4. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    hoi,

    Nou ik heb dus heel erg veel last van harde buiken vanaf week 20,vorige week heeft de gyneacoloog een inwendig onderzoek gedaan omdat ze bij mij dus ook af en toe pijnlijk zijn,ze heeft gekeken of de baarmoedermond nog mooi gesloten was en dit was gelukkig het geval.
    Ze vertelde me dat het bijv kan komen van een blaasonsteking,dit is bij mij ook niet het geval maar ze hebben nu al wel voor de tweede keer mijn urine op kweek gezet omdat er teveel bacterieen inzitten.
    Ze vertelde ook dat pijnlijke harde buiken over kunnen gaan op weeen,het geeft ook aan dat je het wat rustiger aan moet doen maar meestal kan het geen kwaad,wat wel is dat het in bij mij wel vroeg is bij mijn eerste had ik het op het einde pas.
    Groetjes jeslin
     
  5. moonique

    moonique Bekend lid

    28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Bij mij begonnen de harde buiken ook zo rond de 28 weken en toen waren ze nog helemaal niet pijnlijk. Maar sinds week 32 werden ze wat vervelender en nu zijn het echt pijnlijke krampen. Je moet dan even een beetje rustig houden, wat op de bank hangen doe ik dan en een warme kruik op mn buik en dan hopen dat het niet al te lang duurt. Zaterdag had ik harde buiken van s'middags 13.00 ongeveer tot s'avonds 20.00 en die waren erg pijnlijk, ik stond op het punt om te gaan bellen toen ze eindelijk afnamen. Dus volgens mij worden ze pijnlijker naar mate je dichter bij uitgerekende datum komt.
     
  6. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hoi Jeslin,

    Ik heb ong. hetzelfde. Ook teveel bacterieen, maar geen blaasontsteking. Ontzettend veel last van harde buiken, en ze houden steeds langer aan.

    Wat moet jij er nu concreet tegen doen? rustig aan, is dat stil liggen op de bank of wel gewoon alles doen. En qua werk?

    groet,
     
  7. Mauricette

    7 sep 2007
    24
    0
    0
    Worden jullie ook misselijk tijdens zo'n harde buik? Ik vermoed dat ik ze gisteren voor het eerst zo heftig heb gehad, ik was er een beetje beroerd van. Hiervoor had ik soms 's avonds harde buiken als ik zelf gespannen was en was het de volgende dag over, maar nu wordt het wat minder leuk...
     
  8. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    hoi lizab,

    Wat ik er aan moet doen,nou de gyneacoloog zei dus nog meer rust en de kweek afwachtte waar ik morgen de uitslag van krijg,ze vroeg zelfs hoe ik mijn dochtertje naar school bracht aangezien dat om de hoek is doe ik het lekker te voet,maar eigenlijk mag ik op het moment ff niks doen maar die vlieger gaat dus niet op met een kleuter en huishouden,ik probeer dus wel zoveel mogelijk te rusten,gister heb ik zeg maar mijn badcel gedaan en een uur gerust en toen nog de slaaplamers gestoft enz.en verder niks,vandaag heb ik dus nog boven ff gestofzuigt en beneden en de was in de wasmachine en de normale huishoudelijk taken die toch echt gebeuren moeten maar ik rust wel optijd(vind ik :oops: )
    dus ff afwachtte morgen.
    Groetjes jeslin
     

Deel Deze Pagina