Hoi Ik ga vanavond het zwangerschapszwemmen eens uitproberen!! Kwestie van toch wat in beweging te blijven. Doet iemand anders dit nog of heeft hier ervaring mee ??? Is het leuk en goed voor je ? Groetjes
Ik vind het heerlijk. Doe al aan zwangerschapszwemmen sinds ik 13 weken zwanger ben en mij bevalt het prima. Fijne oefeningen, niet te zwaar maar wel het idee dat je echt wat gedaan hebt. En lekker dobberen ter ontspanning aan het eind. Ik heb met name in het begin veel last van mijn bekken gehad en dan is zwemmen echt heel fijn, sporten zonder pijn
Oh oke, dat is goed om te horen! Ik heb nergens echt last van maar ik zwem wel graag dus vroeg me af of het iets was. Zal ik vanavond vanzelf wel merken natuurlijk Maar ze vermelden dat je moet overleggen met je VK, ik heb nu niet echt speciale zaken waar ik op moet letten dus zou dat echt nodig zijn ? Aangezien jij zegt dat het niet zwaar is ....
Oeh das een goeie tip inderdaad!! Heb vorige zwangerschap vanaf 13 weken bekkeninstabiliteit gehad en heb nu met vier weken gewoon al enorme pijn als ik een paar trappen oploop bijvoorbeeld. Dus sporten op een bekkenvriendelijke manier is hier inderdaad wel een belangrijk punt Maar is het voor iedereen dan? Ik dacht dat het misschien net als met zwangerschapsyoga is vanaf 25 weken ofzo.. Maar ik zou zelfs nu al kunnen gaan als ik zou willen?
Ja zwangerschapszwemmen kan je vanaf wanneer je wil gaan doen!! Bij ons zwembad is inschrijving zelfs niet eens nodig, je kan gwn aansluiten als je wil
Ik vond het wel leuk! We hebben met zo een worst verschillende oefeningen gedaan voor armen en benen. Sommigen waren zwaar maar je mag het wat op je eigen tempo doen als het even niet gaat. Het is heel vrij. Duurt ook niet heel lang en er zitten ook ontspanningsoefeningen tussen. Je komt in ieder geval niet uitgeput en met pijn thuis dus het is wel een aanrader. Plus je leert andere zwangere vrouwen uit je omgeving kennen, is wel gezellig!! We moesten ook vaak springen in het water en dat deed soms wel pijn aan mijn buik, heb laatste tijd last van bandenpijn. Maar dan doe je gewoon weer wat rustiger aan...
Ik ga er ook mee beginnen, zag het bij ons in de krant staan op maandagavonds! heerlijk lijkt mij het