Hallo, Ik zit met de heleboel vragen en kan geen antwoord vinden. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben 41 jaar en moeder van 4 kids. Ik begin vanaf begin. 12 jaar geleden ben ik gesteriliseerd door midden van clips. Al die jaren was alles goed. Regelmarige ciclus, geen tussentijds bluedverlies, nooit mijn eisprong gevoeld. 13 januari normaal ongesteld. Vanaf ongeveer die tijd heel pijnlijke en vergrote borsten. 7 februari weer ongesteld, maar niet zo heftig en maar 3 dagen in plaats van 5, nog steeds last van borsten. 20 februari zeer pijnlijke linker eierstok, dag later eerst roze dan bruine afschijding van 2 dagen. Dan misselijkheid, moe, gevoelige tepels. 28 februari HA bezoek voor al die gedoe. Zij zegt dat mijn baarmoeder hoog ligt. Ze makt urine onderzoek waaruit blijkt dat ik geen ontsteking heb en dat ik ook niet zwanger ben. Ze stuurt mij door voor bloedonderzoek voor bezinking, algemene bloedbeeld en prolactine. Op 4 maart moet ik ongesteld worden. Mijn borsten zijn nu rustig, maar ben nog steeds misselijk. Op 4 maart ongie krampjes en roze slijmerige afschijding. Tijdens het douchen ontdek ik dat mijn baarmoedermond heel hoog is en helemaal achter tegen mijn endeldarm. Ik kan hem bijna niet bereiken. Heb nu paar druppels bloed, alleen bij wassen en bij afvegen. Gistereen weer naar de HA geweest. Mijn bloed is helemaal goed, mij baarmoeder is hoog en gekanteld naar achteren, baarmoeder mond beetje open, maar niet zoals het moet tijdens de menstruatie. Het is geen overgaangverschijnselen. Maar voor mijn misselijkheid heeft ze ook geen verklaring. Omdat ik gesteriliseerd ben denkt ze niet dat ik zwanger kan zijn, ze denkt dat het een vleesboom is, maar het is niet zeker. Ik moet nu wachten tot mijn "menstruatie" af is en dan weer kijken hoe mijn baarmoeder dan eruit zal zin. Als het nog steeds zelfde zal zijn, stuurt ze mijn naar gyn om echo te maken. Mijn vraag is: kan baarmoeder zomaar kantellen en dan weer terug komen? Wat kan betekenen die roze en bruine afschijding tijdens mijn eisprong naar sterilisatie? Kan ik alsnog zwanger zijn? Heeft gekantelde baarmoeder invloed op menstruatie? En waaroem kanteld mijn baarmoeder opeens? Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Want zoals jullie hier kunnen lezen tot nu toe heb ik nog geen antwoorden op al die vragen kunnen krijgen. Groetjes 4xmamma
Hoihhoi, Jeetje lastig hoor! De symptomen die je beschrijft horen bij een zwangerschap. Ma arhet komt niet uit je urine of uit je bloed, dit kan zijn omdat er te vroeg is getest. Als je zwanger bent kan je baarmoeder van ligging veranderen. een echo zal het uit wijzen..... En eventueel nog een test. Laat je even weten wat er uit komt? Sorry dat ik je vragen niet kan beantwoorden. Imke
Beste Imke, bedankt voor je reactie, gek genoeg voel ik mij zelf ook zwanger. En ik ga deze week weer na de HA, dan ga ik vragen om verwijsbrief naar gyn. voor echo, want dan hoop ik antwoord op mijn vragen te krijgen. Maar vanaf hoever kan je baarmoeder van ligging veranderen, toch niet als week of twee, drie zwanger bent of wel?