hartslag van 180 á 190.

Discussion in 'Zwangerschap' started by stampertje, Dec 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Is het normaal dat een baby een hartslag van 180 á 190 heeft de gyn vind van niet de vk vind van wel maar ik word niet weizer van hun. Kunnen ze hier wat tegen doen? Of is het erg voor de baby. Als jullie kleine dat had wat hebben ze toen gedaan?

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ze noemen dat foetale run of zoiets. dan is de baby gewoon ff druk. dit mag max een half uurtje duren dan moet hij normaal zijn. al verschillende keren gehad bij meerdere kindjes. en altijd was de hartslag later normaal en waren ze op t moment van de hoge harstlag wakker en druk:D

3. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ik heb er geen ervaring mee maar wat cherie zegt las ik net ook op internet.. zoek op hartslag ongeboren baby 180 in google. Ik zag ook dat een hartslag russen de 120 en 180 normaal is...wellicht is het bij jou babietje hoger door dat hij wat druk is af en toe..

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja dat het een halfuur max is weet ik. Maar hij had het meer als een uur maar vrijdag mag ik weer dus ik ben benieuwd ....

5. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    een uur vind mijn vk ook niet normaal. in die zin dat ze dan wat extra zouden controleren. En dan niet pas een vrijdag.
    Kan dan namelijk wel zijn dat je baby t niet naar de zin heeft.
    Zou dan zelf wel maandag bijv een extra controle willen met iig een gewone harstlag.. maar dat ben ik

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb ook extra controle gehad 8 en 10 december dan ook nog 17 december dan had ik vorige week ook controle bij de vk en de 22ste ook weer bij de vk als ik bij de vk terug mag komen maar dat hoor ik volgende week.

Ik vind het helemaal niets dat ik er niets meer over te horen heb gehad van ze

7. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    is het na die extra controle dan nog wel normaal geweest?
    zo ja zou ik me geen zorgen maken. dan heeft hij gewoon een speel"uurtje" gehad. maar als dat uur t laatste is wat je hebt gehad zou ik maandag ff bellen of ze willen luisteren voor je gerusstelling en bij nog zo'n hoge hartslag vragen om een doorverwijzing.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja want de 8ste was hij niet goed de 10de niet en dan de 17de.

9. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    snap ik niet helemaal? 8ste was hij dus hoog.. en de 10de was hij goed?
    dan mijn verdere aanvulling:D

10. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    o.. en als je niet gerust bent zou ik toch vragen of je maandag ff mag langs komen om ff hartje te luisteren (zouden ze hier niet moeilijk over doen. weet natuurlijk niet hoe t bij jou is)

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oow nee sorry ze waren geen van bijden goed

12. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Maandag bellen! niet mee doorlopen dan
    Als ze niks wil doen dan zou ik gewoon gyn bellen...

13. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    heb je nog gebeld?

14. marieki

marieki Niet meer actief

gewoon bellen.
    in het ziekenhuis vertelden ze mij dat het tussen de 120-160 moest zijn

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties had pieken tot 200 slagen per minuut, jogging baby noemen ze dat. maar dat waren echt pieken, was niet constant. maar dat is dus wel normaal.

16. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb de vk gebeld en die heeft dat het normaal is de moets ik voor de kleine bij de ha wezen en die zegt dat het niet goed is dat de baby stress heeft en er zo snel mogelijk uit moet dus ik ben nog geen stap verder de ha vind dat ik niet eens naar huis had gemogen... ha heeft trouwends ook pappieren voor vk

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dus ga je het ziekenhuis bellen.

Jij maakt je druk erom, je mama gevoel geeft vaak aan als er iets moet gebeuren.
    Wil je niet zelf het ziekenhuis bellen, laat dan je huisarts bellen. Maar ik zou zef gewoon het ziekenhuis bellen en de kraamafd. vragen en vragen wat hun vinden.

18. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hartslag tussen 120 en 200 schijnt normaal te zijn vooral als ze bewegen.
    Gisteren aan de ctg was ook te zien dat onze man een harstlag kreeg van 197 bij drukke bewegingen.
    Maar moet toegeven ik schrok ook ff ;)

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb vaak een CTG gehad in het ziekenhuis. Ze vinden een hartslag van 140 mooi, maar mag tussen de 110 en 160 zitten. Ik denk dat als je wat uitschieters hebt, dat het niet erg is. Wanneer ik mijn kindje voelde bewegen, ging de hartslag ook flink omhoog... (Als je zelf ineens flink in beweging komt, gaat je hartslag ook sneller). Zolang die hoge hartslag maar niet constant is.

20. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik weet dat hij omhoog mag gaan maar hij kwam niet onder de 175 en het was al meer dan een uur

Share This Page