keizersnede op verzoek.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wendyd, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo op dit moment ben ik 31 weken zwanger van de 2e en mijn zoontje is geboren dmv een keizersnede, nu ben ik heel erg bang om normaal te bevallen, vanwege het risico van het scheuren van de wond. ik lees het regelmatig en ken iemand waarbij het fout is gegaan ondanks goed in de gaten gehouden te zijn. nu zou ik om deze rede een keizersnede willen op verzoek, want heb het idee dat ik tijdens de bevalling zo bang zou zijn voor de wond dat ik in de stress schiet, wil geen risico. doen ze dat in nederland keizersnede om deze rede? alvast enorm bedankt groetjes wendy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Wendy,

je hoeft niet bang te zijn hoor, het is echt hoogst zelden dat dat gebeurt. Het is zeker geen reden om opnieuw een keizersnede te krijgen. Dat mag een oplossing lijken in jouw ogen, maar een keizersnede brengt veel meer risico's met zich mee dan een gewone bevalling.
    In Nederland kun je geen keizersnede krijgen om deze reden, simpelweg omdat een keizersnede dus nog meer risico's met zich meebrengt. Bespreek wel je angst met de arts, dan kan daar rekening meegehouden worden.

Mirjam

Deel Deze Pagina