Heey meiden, Net controle gehad bij vk, mn baarmoeder blijft erg voor lopen op groei. Ook mn suiker zat tegen de grens aan, ze hebben me nou doorgestuurd naar de gyn.. Ik weet eigenlijk niet wat voor oorzaken en gevolgen een (te) grote baarmoeder heeft, heeft iemand hier ervaring mee? En wat hebben ze gedaan, wat moest jij doen? Alvast bedankt!
Hoi Tibo, Bij mij net zo toen ik rond de 30 weken was. Ze verwachten dan of teveel vruchtwater of een kindje wat voor loopt op groei. Bij de gyn gaan ze dat goed in de gaten houden en krijg je iedere keer een echo en meten ze je kindje op. Je suiker was op het randje zo te lezen? Ik heb wel zwangerschaps suiker en moet mijn waardes zelf iedere dag in de gaten houden.
Die papieren heb ik mee gekregen, moest eigenlijk voor de afspraak bij de gyn, maarvdat is dus morgenvroeg al, dus dat gaat niet meer lukken. Begreep wel dat t heeeel vies was..
En is bij jou je kindje groter als gemiddeld? Of veel vruchtwater? Of is t dan echt puur zwangerschapssuiker? Vervelend joh! Succes ermee!
Nee mijn kindje is normaal binnen de lijnen en dus niet te groot of te klein. Het is dus alleen suiker wat ik heb. Jij ook succes ik hoop dat je snel terecht kan! Het voordeel is wel dat ze je een stuk beter in de gaten houden en dat vind ik wel erg fijn!
Ik had gisteren een controle afspraak bij de gyn en die zei ook dat mijn baarmoeder voor ligt op de groei (paar cm boven mn schaambot terwijl dat in principe net boven het schaambot had moeten zijn) Suiker was goed en het kindje zat perfect op de gemiddelde lijn qua groei. Ze zei dat ik mij daar in ieder geval geen zorgen over hoefde te maken. Zolang je baby maar goed groeit.. In jouw geval zul je waarschijnlijk eerst op een dieet moeten om je suikerwaarde naar beneden te krijgen. Maar qua groei v/d baarmoeder maak ik me niet druk en zal ik in jouw geval ook niet doen. Succes!
Met de 20 weken echo liep onze zoon ver voor qua groei, een goede twee weken. Ik heb ook een suikertest gehad en die was prima. Het is gewoon een groot en lang kind. Ik ben zelf 4 weken te vroeg geboren en was evengoed 50 cm. Iets met aanleg denk ik. Hopelijk is je test prima morgen. Het leek mij persoonlijk niet prettig om een redelijk pittig dieet te moeten volgen.
Met 20 weken was mn vruchtwater gewoon normaal. Ik wacht morgen gewoon af, we zien t wel. Mijn moeder had bij mij ook erg veel vruchtwater.. Mss is dat alles.
Maar je krijgt nu alleen een suikertest gebaseerd op het voelen va een bm of begrijp ik dat verkeerd? Edit en je suiker dus. Hmmm ja afwachten maar, hier had ik te vee, vruchtwater en een te groot kindje en dus werd ik geprikt op suiker... Maat hier was alles gelukkig goed
Ja suikertest krijg ik dan binnenkort, morgen eerst een afspraak bij gyneacoloog. Maken ze dan gewoon een echo of wat kan ik daarvan verwachten?
wel apart dat ze je daarvoor meteen doorsturen naar de gyn.. ik loop nog gewoon bij de vk en mag extra suikertests doen en extra groei-echo's. Maar misschien is bij jou je suiker net over de grens en bij mij net eronder
Thx dames, ik zie t morgen wel! Ze hebben me ook niet meteen doorgestuurd, is al weken zo, liep nu 7 wkn voor, dat vond de vk toch wel heel ver, en in combinatie met die bloeduitslag. Hij wilde t zekere voor t onzekere nemen, en niet over 5 weken moeten zeggen, hadden we toen toch al maar actie ondernomen.. Dat vind ik opzich wel prettig. Hopelijk is t allemaal niets..
Mijn baarmoeder loopt ook voor. Zit nu ter hoogte van m'n navel en ben 14 weken zwanger. Vorige zwangerschap heb ik zwangerschapssuiker gehad dus ik maakte me ook wat zorgen. Hoewel het bij m'n vorige zwangerschap met een dieet goed onder controle te houden was. Maar volgens de verloskundige hoef ik me op deze termijn nog geen zorgen te maken. Stiekem prik ik mezelf af en toe voor de zekerheid. Overigens was mijn dochter gewoon lang van zichzelf en niet van de suiker. Zij liep toen met de lengte van haar benen 5 weken voor.