Baarmoeder zet uit tijdens gapen

Discussion in 'Zwangerschap' started by G83, Mar 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Ik ben bijna 20 weken zwanger. Sinds kort heb ik het gevoel dat als ik gaap mijn baarmoeder net onder mijn navel even uitzet. Ik herken dit niet uit mijn vorige zwangerschap.

Hebben meer zwangeren hier last van?

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ja dat heb ik ook gehad vanaf een week of 13 tot een weekje of 24 zo.
    Raar gevoel alsof je een stomp krijgt hahaha!
    Nu al een tijdje geen last meer van maar mijn bm is natuurlijk al enorm opgerekt.

3. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Bedankt voor je reactie. Het is idd net alsof je een stomp krijgt. Het doet geen pijn maar het voelt raar en ongemakkelijk. Ik ben blij wanneer ik daarna weer leven voel.

4. Jennifer1992

Jun 22, 2012
    20
    0
    1
    Leiden
    Geen last van zelf, maar weet zeker dat iedereen die dit bericht leest zit te gapen thuis haha! ( ik zelf ook uiteraard) is het geen harde buik wat je krijgt?

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,395
    5,301
    113
    Ik herken het niet direct, maar wat je beschrijft lijkt een beetje op wat er gebeurt als ik per ongeluk mijn rechte buikspieren aanspan. Bij mij komt er dan een bult boven mijn navel omdat daar ruimte zit tussen die buispieren door je groeiende buik. Volgens mij duwen je buikspieren dan tegen je buik en die floept dan tussen de buikspieren door. Als het dat is, is het beter om dat te vermijden, want hoe meer je de rechte buikspieren aanspant, hoe groter de kans dat ze uiteindelijk niet meer helemaal sluiten (dat had ik ook na mijn eerste zwangerschap, er bleef ongeveer 1 cm ruimte, ik hoop dat dat niet groter is deze keer).

Share This Page