Tijdens de sex deed het echt super zeer aan mn baarmoeder.. Ik denk zelf dat het te diep naar binnen is gegaan.. Maar nu een dag later heb ik nog steeds een beurs gevoel aan mn baarmoeder. Kan dat kwaad voor de beeb?
Volgens mij een heel simpel antwoord: NEE! Dat kan geen kwaad, althans ik lees overal dat de baby goed beschermd zit in de baarmoeder...
Ik denk (kan ernaast zitten) dat je in dit geval ook geen 'pijn aan je baarmoeder' hebt. Maar dat seks pijnlijk kan zijn lees ik wel meer, zou je geen zorgen maken en voorzichtig uitproberen wat wel en geen pijn doet. Voor de baby moet seks in ieder geval absoluut geen kwaad kunnen.
Ik had overlaatst ook een pijnlijk gevoel bij bepaalde standjes (ik bovenop hem), toch een goede echo dus geen zorgen maken, gewoon doen waar je je goed mee voelt en uitproberen.
Misschien is je baarmoeder gewoon wat gevoelig nu. Ik heb het een paar weken geleden ook een keer gehad, dat ik een dag nadien ook nog een beetje een naar gevoel in mn onderbuik had. Maar jaren geleden had ik een mirena, en dan had ik het ook wel, dat ik een dag nadien nog een gevoelige BM had. Misschien gewoon (zo stel ik het dan voor me) omdat je BM alle kanten op geduwd is, weet het ook niet, maar bij mij is het na 2 dagen sowieso wel weer over. En inmiddels zit ik er ook niet meer over in, omdat ik weet dat het wel weer over gaat, en de baby het prima blijft doen. Er staat nu overal extra spanning op, en alles is beter doorbloed, dus het is misschien wel logisch dat het wat gevoeliger is. Maar je kindje voelt daar verder niets van.
Had het in het begin van mijn zwangerschap ook. is ook allemaal wat droger en gevoeliger daar binnen. Bij mij stopte de pijn na 12 wk geloof ik.
Misschien kan je beter zelf bovenop voortaan dan bepaal je zelf hoe diep en welk tempo.. Bij mij doet de baarmoedermond pijn zodra het te diep gaat . De baby zelf zit veilig zolang er geen bloed of vocht verlies is of pijnlijke harde buiken..Je zou altijd omjezelf gerust te stellen morgen de vk kunnen bellen