20 weken echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by belin, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belin

belin Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    1,477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet 26 jan voor mn 20 weken echo. Wat kan ik daar precies van verwachten en hoe lang duut het ongeveer ? Op de een of andere manier vind ik het best eng, is dat heel vreemd ?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Een 20 wkn echo werd vroeger alleen gedaan op indicatie tegenwoordig mag iedereen het doen. Bij een 20 wkn echo word je kindje van top tot teen gescreend. Er word bijvooorbeeld gekeken naar de hersentjes, of het lipje is gesloten, of de grote bloedvaten op de juiste manier aan het hartje zitten. Naar de niertjes word gekeken naar de groei van het kindje of het kindje klompvoetjes heeft. En er word ook naar het geslacht gekeken of het er normaal uitziet als je het geslacht wilt weten word dit je vermeld. Ze zullen dit altijd vragen voordat ze beginnen. Het Best een spannende echo en eerlijk gezegd ben ik blij dat je de serieusheid van de echo inziet en er niet heen gaat als of je naar een pretecho gaat.
    Je moet het zo zien, als er een afwijking word gezien dan kan je je daarop voorbereiden en kan je kindje ook door de juiste artsen worden opgevangen direct na de geboorte! Het onderzoekt duurt ong 30min.

Imke

3. belin

belin Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    1,477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi imke, dank je wel voo je duidelijke uitleg. Ik had het gevoel dat ik me er te druk om maakte omdat ik van zoveel mensen hoorde dat het zo leuk was. Dat zal allemaal best maar dat kan ik pas achteraf zeggen als ik hoor dat alles goed is met ons kleine meisje ! Nog anderhalve week en dan is het zover. Ben blij dat ik nu wat duidelijkheid heb dat maakt het toch iets makkelijker !

Share This Page