Hoi allemaal, ik zie veel topics over zwanger worden en andere kwaaltjes maar nergens spastische darmen, ben wel al andere darmziektes tegen gekomen maar kan daar niet echt een connectie in vinden met me eigen gevoel en situatie. Het probleem waar ik mee kamp is dat ik een best ernstige vorm heb van spasme in me collom (dikke darm). hiervoor heb ik ook al is in het ziekenhuis gelegen omdat ik soms wel 8 aanvallen op 1 dag had. Een aanval van een spasme houd eigelijk in dat de perastaltiek in een deel van de darm stopt. hierdoor trekt de darm samen en dat zorgt voor een zeer pijnlijke kramp die te vergelijken is met bevallings/ontsluitings weeen. Ook is de ontlasting hierdoor zeer onregelmatig en verschillend in structuur. Nou goed mijn probleem in combinatie met zwanger worden is dat ik niet naar me lichaam (buik) kan luisteren als het aankomt op de verschijnselen. Ik kan me eisprong hierdoor niet voelen ik voel vaak het verschil tussen nod pijn en darmpijn niet eens. Ik kan de innesteling hierdoor waarschijnlijk ook niet herkennen.. etc. Ik heb hier veel moeite mee omdat alles hierdoor nog onduidelijker word. zijn er meer dames die dit probleem hebben ? Zoekende naar symptomen ..... symptomen proberen te onderscheiden? hellup
Ik heb het ook. Maar niet zoals jou. Ik kan maar 1x in de week naar toilet en dan is die nu in mn zwangerschap erg hard. Heb daar nu vezelzakjes voor. Ik kon mijn eisprong wel voelen voorheen want dat was een andere pijn als de darm pijn (mijn ontlasting blijft zitten in het collon, bovenin onder mn maag waardoor ik geregeld ook maagpijn heb). Heb wel nu veel pijn in mn buik omdat t drukt op de baarmoeder.
okok nee bij mij verplaatst het zich door me hele darmen heend us boven en onder.. door dit probleem is me maagklep nu ook open (druk van darmen op maag) en moet ik heel vaak overgeven dus ochtendziek zijn dat ben ik al 3 jaar nja dus zwangerworden is nog vervelender voor je darmpje zucht.... (
hey hey helaas nog een met zoiets heb der ook vaak mee op zieken huis gelegen en nu heb ik der medicatie voor dus als ik een aanval krijg moet ik direct een van me pillen in nemen en dat helpt egt gelukkig! maar heb ook onstekingen in me dikke darm en ben gewoon van me eerste zwanger geraakt en dat ging gelukkg goed aleen last gehad van mijn nieren maar das een andere verhaal dus voor zover ik weet kun je gewoon zwanger raken of ik iniedergeval werd de aanvallen niet erger of zo maar jah weet niet of jij ook een dieet schema heb gekregen wat je wel of niet mag eten om het wat te vermijden die aan vallen het is egt niet prettig ,je kan egt van de pijn tegen de muur aan lopen of over de grond kruipen pfffffffffffff maar jah gelukkig bestaan er medicijnen voor! groetjes en veel liefs van sabrina en ben btw ook voor een 2de aan het proberen dus met medicijnen gestopt
oww ffe toevoegen <ik kan ook het verschil niet voelen aleen van de eerste werd ik 2 dagen flink ziek das enige wat ik weet en heb nu ook vele pijntjes en veel pijn in me onderbuik heb dus het verschil ook niet kan onderscheiden pfffffffffff das best wel heeeeeeeeeeeel vervelend en kramp/zeurend gevoel in me rechter lies been de hele dag al egt irri dus denk nod op komt helaas maar jah blijven proberen ook met die vervelende darmen die ons veel pijn bezorgen xxxxjes
Hallo, Ik heb het iets anders dan jou, ik kan soms maar 1 keer in de 2 weken naar de wc heen en ik had daar vezelzakjes voor die heel goed helpen haha als ik die nu in neem geef ik ze gelijk weer over... moet er nog mee naar de dokter want ik vind dit wel heel erg lastig.. krijg er buikpijn van.. ik heb al onderzoeken gehad, foto's gemaakt, inwendig onderzoek en bij mij komt er niks uit... groeten Nicole
hey meiden, hier nog iemand die er last van heb, als ik me eigen te druk maak of ergens mee zit dan krijg ik ook heel erg veel pijn in me buik onderin en bovenin.. ik heb dat gekregen toen ik vorig jaar stopte met de pil. ik dacht eerst dat ik elke maand zwanger was maar dat waren gewoon me darmen, toen zei de dokter dat ik spatische darmen heb... gelukig nu ik me eigen minder druk maak wat betrefd zwangerschap gaat het een stukke beter. groetjes Minny
ok ok wat leuk om te horen dat er meer meiden zijn met dit probleem, want ik vind het gewoon zo lastig dat ik niet voel wanneer wat wat is.. het is zo ;lastig want ik zie iedereen hier typen ik voelde me ei ik voelde dit en dat en ik ben misselijk en heb buikpijn en toen dacht ik zucht.... dat heb ik elke dag al vanaf me 7e jaar dus echt al......18 jaar bah ennuh ja mammasabrina inderdaat tegen de muur rennen en kruipen op de grond.. niet willen huilen maar de tranen spuiten er op een gegeven moment gewoon uit iieellg
Hey, Hier ook iemand met zo'n darm.... Het is gewoon heel vervelend omdat je heel vaak krampen hebt en een opgeblazen gevoel waar je dan ook weer misselijk van wordt (ik in ieder geval wel). Een eisprong voelen doe ik ook niet. Ook heb ik heel vaak harde buiken en die pijn trekt door naar de rug dus ben ook erg benieuwd hoe je het dan gaat merken. Groetjes Jessie
hey hey jaaaah dat klopt ken het ben dan egt ffe uit mijn doen en helemaal verstrooit pffff gewoon van de pijn en dat ik boven de pot moet hange van misselijk heid ineens pff pfff word beetje gek heb last van me boven bene al paardagen maar jah 17de moet ik ongie worden dus ben eens benieuwt anders na ronde 10 maar zal wel ongie worden denk ik heb genoeg overal pijn en aan me borsten valt aleen op dat ik geen zin heb in chocolade whaahahah of puisjes of kopijn heb dat heb ik meestal paar dagen voor nod whahha lol ben er wel blij om maar jah wachten op de rode duivels ! succes he allemaal xxx
Ik heb niet zo'n heel erge spastische darm, maar ik heb 'm wel. Hier heb ik erg veel last van gehad tijdens de zwangerschap, al meteen vanaf het begin te kampen gehad met hevige buikpijn. Darmen en baarmoeder prikkelen elkaar blijkbaar, dus ik heb al vanaf 5 weken voor de bevalling met heftige weeen rondgelopen. Ik dacht echt dat ik het bestierf hihi... Maar het was het waard. Ik ben tijdens en nog maanden na de bevalling aan de diarree geweest. Geen pretje.
zoo dat is wel minder joeja , maar dat diaree of niet kunnen afgaan dat is algemeen bekend bij ons darm dames toch hahaha eruggg maar inderdaat ik heb ook dat het vaak helemaal doortrekt naar me rug, en inderdaat ik weet echt geen verschil te voelen tussen dat of evt banden pijn .. misselijk zijn weeen hebben pff hhaaah nou ik heb niet het gevoel dat het rode duiveltje bij mij wegblijft net als bij mamasabrina.. helaas ennuhn ik ben naar de huisarts geweest vanwege het proberen maar niet lukken. En nu is me vent ineens 2 dagen spoorloos .. hij heeft veel problemen en nu denk ik dat het een beetje over aan het gaan is. Ik heb namelijk gezegt ik wil me leven terug ik ben het zat... woeps nja ik hou jullie op de hoogte wantik weet het zelf ff niet meer. wel weet ik dat als deze relatie het niet meer word dan word ik een bam (er) want relaties ...nee ik vind het te moeilijk om erin te blijven geloven
Idd de darmen prikkelen de baarmoeder, als mijn darmen nu te vol zijn doet mijn hele baarmoeder zeer. Vorige week ben ik in t ziekenhuis geweest ivm harde buiken op 12 weken en toen ze de echo op mn buik zette, gilde ik het uit van de pijn. Mijn darmen zitten zo ontzettend vol dat dat hetgeen is wat extreem zeer doet. Dat was op een maandag. En ben pas gister naar toilet geweest! Niet normaal! Bij mij is PDS in 2006 vastgesteld nav aanhoudende maagklachten en een maag en darm onderzoek.
Ik heb het helaas ook. Gelukkig niet zo heel erg maar ik kan bijv niet tegen sambal,uien en ander spul. Krijg er godsgruwelijke buikpijn van en zit dan op de plee te kermen In het zkh hebben ze toenertijd gezegd dat ik een bepaald dieet moet volgen. Ik hou me er niet aan,hoewel ik sommige dingen wel vermijd. Ben benieuwd wat het word als ik zwanger ben. Ik heb trouwens wel het voordeel dat ik zo'n 4 keer per dag naar de plee mag rennen maar das nog altijd beter dan verstopping lijkt me zo. Ik heb trouwens ook PDS.
haha ja DAT WILDE IK ZEGGEN! ik heb al jaren een dieet en ik heb me er misschien 2 jaar aan gehouden.. toen me moeder nog me brood voor me smeerde haha nee ik hou me niet aan dieet ik hou zoveel van eten en vooral van kruiden ( erg fout) dat ik denk het enige dat ik nou kan zeggen daar geniet k elke dag van is eten dus dat wil ik gewoon niet opgeven. Het is voor mij de pijn wel waard. want als ik me wel aan het dieet hou dan is er nog een grote kans da tik aanvallen krijg dus ...:S naajj als het ergeer word neem ikm eestal producten met veel vezels een week ofzo en yakuilt en dat soort dingen .. ik zou zo happy zijn als ik zwanger ben maar ik voel me zo niet zwanger
ik voel ook door me darm probleem me ei niet Ik ben ook vaak misselijk vooral als we buiten de deur eten . Daarom ga ik bijna nooit uit eten of als we gaan neem ik de dingen waar ik tegen kan Ik vermijd melk komkommer kauwgum en jus de orange. Ik prbeer me zoveel mogelijk aan me dieet te houden vooral ik nu geen maagzuur tableten en movicolon mag gebruiken. Maar ik herken je probleem wel hoor bij mij is het me 12 vingerige darm die een beetje lui is. Ik ben ook erg benieuwd wat er gaat gebeuren als ik zwanger raak want ik wil niet weer een slokdarm ontsteking oplopen door het overgeven. Want darmonderzoeken doen verschrikkelijk zeer vooral als het roesje niet werkt
nja heb ik gelukkig niet gehad alleen een gastroscopie ..camera in de maag en 12 vingerige darm.. colon onderzoeken heb ik alleen uitwendig gehad met echo's gelukkig ..
Hier nog iemand met een spastische darm...echt heel vervelend. Op dit moment kan ik er redelijk mee omgaan, maar ik ben heel benieuwd hoe dat gaat als ik eenmaal (hopelijk) zwanger ben. Volgens mij zijn er zo veel varianten van PDS dat er van te voren niets over te zeggen is. Ik hoop dat het bij mij mee gaat vallen. Hoe dan ook: het gaat om het eindresultaat!