Hallo, Sinds gisteren maak ik me veel zorgen ik ben vandaag 13 weken en 2 dagen zwanger van mijn eerste kindje. Gister had ik last van buikpijn, denk m'n darmen, en vandaag nog steeds veel last van. Omdat ik nieuwsgierig was hoe m'n baarmoedermond zou voelen heb ik dat geprobeerd. Ik voelde een soort tuitje, maar wel zacht en m'n vinger kon er zelfs een klein stukje in... Misschien een beetje raar dat ik gevoeld heb en ik had het dus beter niet kunnen doen, want nu maak ik me enorm veel zorgen. Zijn die zorgen terecht? Hoort m'n baarmoedermond nu niet heel hard te zijn? Ook heb ik veel last van m'n liezen (vooral rechts) en m'n onderrug (vooral links), kan dit met elkaar te maken hebben? Ben zo bang dat het alsnog mis gaat... Alvast bedankt voor u antwoord! Groetjes, Monique
Hoi Monique, wat je van binnen hebt gevoeld is heel normaal. Het is bij niemand precies hetzelfde. Dus maak je daar maar geen zorgen over hoor. En de krampjes die je hebt zijn op plaatsen die typisch bij de zwangerschap horen. Zolang je er geen bloedverlies bij krijgt of de pijn wordt almaar erger, neem even contact op met je vk. En anders even lekker een warme douche nemen of een kruik op je buik. Groetjes Brigitte