Hallo, Ik zit ergens mee. En weet nu even niet wat ik moet doen. En of ik me miss zorgen maak om niets. Ik ben nu 33 weken zwanger. En ik voelde me na uur of 6 in avond in eens heel beroerd voelen. Heftig hoofdpijn overgeven duizelig. Maar ook hele erge buikpijn in mijn boven buik onder mijn ribben. Een beetje krampachtig pijn wat net voelt of heb hardgelopen en verkeerd adem heb gehaald maat dan over mijn hele bovenbuik. Ik kon niet op of neer en raakte een beetje in paniek. Dus ik ben naar bed gegaan en toen ik ging liggen leek de pijn iets weg te zakken. Nu vanmorgen op gestaan met hoofdpijn en nog steeds die zelfde pijn onder me ribben. Ik had af gelopen woensdag een controle in het ziekenhuis en toen was alles goes. Maar toch maak ik me nu weer zorgen en waar komt dit ineens vandaag. En moet ik hier iets mee of kan het wachten tot mijn volgende controle die 25 maart heb? Ik hoop gauw een reactie want weet niet zo goed hoe en wat.
Hoi Duchan, bel toch maar even met de gyn. Het zijn klachten die bij een zwangerschapsvergiftiging kunnen passen. Hoeft niet perse, maar ik zou het toch even willen laten beoordelen. Als het dat niet is, kan het ook zijn dat je eten verkeerd valt; je eet misschien te veel, te grote happen, kauwt niet goed fijn. Misschien dat je ook drukke dagen achter de rug hebt? Maar neem maar contact op vandaag; dan kunnen zij je klachten gericht beoordelen. Groetjes Brigitte
Ik ben net terug van het ziekenhuis mijn bloeddruk is 125/75 normaal is die 115/55. Er zitten eiwitten in mijn urine. Baby doet het oke. Ik wordt om 6 uur terug gebeld over het bloeduitslag. Betekend dit dat ik dan zwangerschapvergiftiging heb of hoeft dat niet altijd als er eiwitten in je urine zit? Ze had het erover als mij bloedeluitslag niet goed is ik gelijk word opgenomen min 1 nacht? Ben een beetje in shock weet niet wat ik moet verwachten
Hoi Dunchan, het zou er inderdaad op kunnen duiden dat je zwangerschapsvergiftiging hebt en dan willen ze je minimaal een nacht ter observatie houden om te zien hoe je klinisch bent en hoe de hartfilmpjes van de baby zijn. Ze zullen dan waarschijnlijk ook 24 uur urine gaan sparen; dan is er betrouwbaarder iets te zeggen over de waardes. Hoe was de uitslag? Ik snap dat het ineens rauw op je dak valt, maar wel goed dat je met de symptomen aan de bel hebt getrokken. Hopelijk valt het mee en is het van korte duur. En anders ben je in ieder geval in goede handen. Groetjes Brigitte
Ja ik ben nu opgenomen voor 48 uur idd zoals je benoemde urine sparen en bloeddruk om de zoveel tijd meten en ctg om de zoveel uur. Bloed vandaag opnieuw geprikt. Ik heb een beginnende zwangerschap vergiftiging. Ze gaan nu goed in de gaten houden. En morgen mag ik wel weer naar huis met medicatie waarschijnlijk en dan maar afwachten wel hebben ze het over inleiden met 37 w als dat haalbaar is anders eerder. Hoop dat de kleine man het binnen nog volhoud en dat de waarders niet te snel stijgen. Vind het heel spannend en weet ook niet zo goed wat me te wachten staat deze periode.