Naar gynaecoloog of naar verloskundige?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by zusje84, Mar 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zusje84

zusje84 Bekend lid

Dec 6, 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Goedenavond,

In juni heb ik een curettage gehad n.a.v. een missed abortion. Ik dacht met de eerste echo 9 weken te zijn, toen bleek dat het hartje met ruim 7 weken was gestopt.
    In december heb ik nog een miskraam gehad. Ik kwam met 5 weken erachter dat ik zwanger was en met 6 weken had ik een bloeding waarna mijn baarmoeder mooi schoon was.
    Na deze miskraam, zei de gynaecoloog dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap niet eerst meer naar de verloskundige hoef, maar dat ze me gelijk in het ziekenhuis willen volgen. Zowel bij de gynaecoloog als bij de verloskundige zou ik met 6 weken een echo mogen laten maken.

Nu zit ik met het volgende. Ik ben weer zwanger. Ik werk in het onderwijs als invalkracht zoekend naar een vaste baan.
    Het ziekenhuis heeft spreekuur tussen 8-15, terwijl ik tot 14.30 werk en op woensdag tot 14. Dit zou betekenen dat ik vrij moet nemen, dit doe ik echter liever niet, daar ik deze week op een nieuwe school begin waar ik in ieder geval tot de zomer mag blijven. Bovendien zal het dan opvallen dat ik regelmatig naar het ziekenhuis moet.
    Een andere optie is wel naar de verloskundige gaan, die heeft tijden beschikbaar die beter passen in mijn agenda.

Nu leg ik mijn vraag wellicht bij de verkeerde neer, maar ik hoop toch op een antwoord. Wat maakt het uit of ik naar de gynaecoloog of de verloskundige ga? Waarom zou de gynaecoloog het zo willen?

Excuus voor het langer verhaal.

Bij voorbaat dank voor het antwoorden.

Hartelijke groet,

zusje84

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

ik zie helaas onderaan je berichtje staan dat deze zwangerschap helaas in een miskraam is geƫindigd. Ik wil je veel sterkte toewensen.

Groetjes Monique

Share This Page