Preconceptieconsult

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Redhead86, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Hebben jullie dat gehad? Is het een aanrader? Of is het niet echt nodig?

2. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Niemand? :(

3. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Ik denk dat je zoiets alleen moet doen als je bijvoorbeeld medicijnen slikt (bv AD) of een chronische ziekte hebt die je eventueel zou kunnen doorgeven aan je kindje. Of als je flink overgewicht hebt. Dan zou je een info gesprek kunnen hebben bij je huisarts. Met 7 a 8 weken ga je naar de verloskundige en wordt je daar begeleid. Maar als jullie allebei gezond zijn is het niet nodig hoor.

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik raad het zeker aan! Ik ben, samen met mijn vriend, langs een verloskundige geweest voor zo'n kinderwensspreekuur. Met name omdat wij beide overgewicht hebben en ik heb een voorgeschiedenis van depressie. Maar ik moet zeggen, dat ik het ook zeker aanraad aan vrouwen/stellen die helemaal gezond zijn. Dat vond de verloskundige ook, zij vond dat iedereen zo'n consult zou moeten hebben voordat ze zwanger proberen te worden.

Wij hebben echt ontzettend veel nuttige informatie meegekregen. Vooral over hoe we ons het beste kunnen voorbereiden op een gezonde zwangerschap en hoe we het beste zwanger kunnen worden: de beste levensstijl, voeding, adviezen over seks, wat allemaal onzin is (er zijn ongelooflijk veel bakerpraatjes in de wereld!:$ Zeker op internet... en ja, ook heel veel hier op ZP...) en wat juist niet goed bekend is onder de mensen. Wij zijn nu zo erg gerust gesteld! We weten nu precies wat we allemaal wel en niet moeten doen om zo snel en gezond mogelijk zwanger te kunnen worden. En het is zo'n prettig gevoel om niet steeds in de paniek te schieten als iemand weer eens een advies geeft over zwanger worden/zijn: "Misschien heeft diegene wel gelijk? Misschien moeten we dat dan ook maar eens proberen?"... Nee, wij weten precies wat we moeten doen! :D

5. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Ook geweest maar dan alleen. Ik zag door de bomen het bos niet meer en wilde gewoon ff met een expert mijn vragen doornemen. Ben nu ook gerustgesteld :)
    Niet persé noodzakelijk maar als je met veel vragen rond loopt is het wel prettig.

6. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook zo'n consult gehad, maar dan voornamelijk als soort verkapt kennismakingsgesprek. We hebben ook niet hoeven betalen (misschien moet dat alsnog als we straks zwanger zouden zijn en bij haar praktijk komen). Ik vond het wel prettig om te merken hoe ze tegen bepaalde dingen aankijkt (is ze conservatief of ruimdenkend) en om te merken of het klikt. Dus zo kun je het ook beschouwen natuurlijk. En als je er dan ook nog wat van leert dan is dat mooi meegenomen. Ik geloof niet dat ze wat nieuwe heeft verteld.

Deel Deze Pagina