hallo meiden, ik ben vorige week naar de ha geweest omdat mijn cyclus niet op gang komt. ben nl al 130 dagen niet ongesteld. nu heeft de ha een doorverwijzing gedaan naar het zh en wat denk je kan al as maandag terecht. nu moet ik me daar mentaal wel op voorbereiden. ik had nl gedacht dat wordt wel volgend jaar. kan iemand mij dan ook van info voorzien wat er de eerste keer gaat gebeuren? hoe gaan jullie ermee om als het een man is? wat kan er uit komen? vindt het moeilijk om op me af te late komen
Hoi Hummer, Balen dat je al zo lang niet ongesteld bent geweest, maar het is wel positief dat je al zo snel bij de gyn terecht kunt. Wat je kan verwachten verschilt per ziekenhuis. Ik kreeg echo, bloedprikken op cyclusdag 3 en 21 om te kijken of ik eisprong had. Ik kreeg een uitstrijkje en test op chlamydia. Mijn partner moest ook zaad inleveren (niet meteen hoor) Het kan ook zijn dat ze jou een medicijn meegeven wat je ongesteldheid opwekt. Heel veel suc6 in ieder geval en niet te druk maken valt echt allemaal wel mee. gr vruchtje
Vervelend meid! Reken op een inwendig onderzoek (echo) en misschien wat bloedprikken. Je kan inderdaad wat meekrijgen om je menstruatie op te wekken. Als je het heel vervelend vindt niet precies te weten wat je te wachten staat kan je het secretariaat ook vooraf bellen hoor! Zij kunnen je vast vertellen wat je kan verwachten. ALs het een man is: Ik heb daar geen moeite mee. Het is voor mij echt geen punt. Soms zijn mannen nog voorzichtiger dan vrouwen Voorbereiden...ik weet niet of dat uberhaupt kan hoor...probeer het op je af te laten komen. Heel veel succes, laat je weten hoe het was! Elmo
ik kreeg een inwendige echo, uitstrijkje, bloedprikken en later moest mijn vriend zijn zwemmers inleveren. En ook ik kreeg idd pillen mee om de menstruatie op te wekken (en vervolgens hormonen, omdat uit de echo bleek dat ik pco heb) Wel fijn dat je nu duidelijkheid krijgt. Er hoeft natuurlijk niets te zijn, maar zo weet je wel waar je aan toe bent. Succes!
bij mij ging het daar ook om, omdat mijn cyclus helemaal verstoort was, maar ze namen meteen het zekere voor het onzekere of er misschien ook iets met het zaad van mijn vriend was..... straks blijkt bij haar alles goed te zijn en bij hem niet... dan ben je natuurlijk ook verder van huis en moeten er stappen ondernomen worden.
Das waar.... maargoed, vind het persoonlijk wat voorbarig maar het is zeker iets om rekening mee te houden. Misschien hebben ze ook wel gezegd dat de partner mee "moet" .... dan weet je wel heel zeker dat ze meteen een zaadcheck doen
Wij kregen van de huisarts wel gelijk een briefje mee voor een zaadtest, gewoon omdat ze dat dan gelijk uit kunnen sluiten. Ik kreeg een inwendige echo, en moest de cyclus erna bloedprikken op CD3. Verder gebeurde er de eerste keer eigenlijk niet zoveel. Ik had ook een man, maar dat maakte mij verder niks uit...die ziet niks anders. Succes ermee! Liefs, Wup
Zo zie je maar weer....wij gingen juist vanwegen het zaad...vandaar dat dit mijn reactie was Zo leert men elke dag weer bij
Verschilt ook wel per arts natuurlijk. Mijn oude huisarts die vond het heel normaal dat ik na een jaar stoppen met de pil nog steeds onregelmatig ongesteld was. Mijn nieuwe huisarts stuurde me gelijk door Zo zie je maar weer
Ja, ik vind een jaar ook reden om door te laten sturen hoor. Zelfs vrouwen waarbij de cyclus wel normaal is sturen ze door als ze niet zwanger zijn.... Maargoed...we dwalen af