Hallo hallo, Graag zou ik me verhaal willen doen, ik weet niet zo goed waar ik heb kan pkaatseb na 2jaar te hebben geprobeert om zwanger te worden was het eindelijk in april 2012gelukt we waren dol blij en super gelukkig. Na 6 weken begon bloedverlies de verloskundige zei dat ik moest rekenen op een miskraam, gelukkig was de 12 weken echo prima gelukkig dachten we gaat goed gek genoeg bleef ik bloedverlies houden, na onderzoeken in het zkh konden ze niet vinden wat het was(het zal wel bij je horen)werd er gezegt. Zo gingen er weken voor bij dat ik nergens geen last van had en zo begon het bloedverlies weer. Met 24 weken moest ik weer voor controle bleek dat me baarmoeder vees te kort was, en omdat ik last had van harde buiken met spoed naae het wkz gebracht hier dachteb ze dat ik ging bevallen. Dus aan dw weeen remmers en longrijping, 3dagen laten mocht ik weer naar huis buik was rustig en had geen bloedverlies meer, dit begon echter naar 3 dagen wel weer, weer met spoed naar het wkz bleek dat ik met 25 weken ontsluiting had van 2cm. Weer een week in het ziekenhuis gelegen. Ik ben inmiddels 29weken en gaat nog goed. De kleine beweegt goed, het blijkt dat ik een zwakke baarmoesermond heb, die het gewicht niet kan dragen, het is vaak zkh in en uit dat geeft niet ik ben al blij dat ik weer 5weken verder ben tenslotte dacht iedereen in het zkh dat ik zou bevallen met 24 weken. Ik wil hier mee zeggen dat bloedverlies niet klopt tijdena de zwangerschap en laat je niet afschepen met het zal er wel bij horen als ik niet met 24weken in het zkh was, had het waarschijnlijk niet blijven zitten dat is vresselijk. Ik moet nu elke week op controle de 40 weken zal ik niet halen maar streef naar 35 weken. Nu alles om de kleine nog lekker bij me te dragen
Poepsie: wat vervelend voor jullie zeg! In het zkh zeggen ze al snel van zal wel bij je horen.... Gisteren ben ik weer terug geweest, weer aan de ctg en weer was mijn buik onrustig. Baarmoederhals gemeten en deze bleek zelfs langer geworden te zijn. Beeb doet het super, bloeddruk ook perfect alles in orde behalve harde buiken.... Bloedverlies heb ik geen last van gelukkig, ook doet het verder geen pijn of zo. Ik heb zelf het idee dat het door het groeien komt nu..... Maar goed in het zkh weten ze ook geen antwoordt, waardoor ik dus onwijs onzeker ben nu en 'denk' vanalles te voelen pfff. Terwijl ik juist durfde te genieten van mijn zwangerschap.
juffie Kijk dat is mooi dat je baarmoeder mond weer wat langer is De laatste keer dat ze bij mij hadden gekeken was de onsluiting ook weer weg En idd ook bij mij snappen ze het niet in het zkh. Probeer er van te genieten het blijft iets moois. En als je denkt Dat iets niet goed voelt of gek gewoon bellen je kan beter 1x te veel komen als Tr weinig. En tenslotte is de bebee het belangrijkste!!!!
Hier ook een iets verstreken cervix, waarvoor ik 3 nachten ben opgenomen anderhalve week terug. Bij mij was het minimaal, maar doordat ik nog geen 34 weken was, veel harde buiken had en mijn kindje een afwijking heeft, wilden ze geen risico nemen. Nu is deze nog wel korter geworden, maar als ze komt dan komt ze, is besloten. Ik moet wel rust houden en goed naar mijn lichaam luisteren. Vooralsnog blijft de wens dat ze pas mag komen, als ik word ingeleid over 3 weken. We zullen zien of ze dat volhoudt. Succes allen. Hou goed rust, dat helpt al een hoop!
Ik ben gisteren ook naar het ziekenhuis geweest ivm, veel en langdurige harde buiken. CTG gehad, baarmoederhals was 3.5 cm, geen ontsluiting (ik zat "potdicht" volgens VK). Vandaag glucosetest gedaan waarvan vanmiddag de uitslag. Moet wel zeggen dat ik me ziek moest melden op mijn werk een paar dagen om te kijken of het kwam omdat ik te druk bezig was en moet zeggen dat de harde buiken nu een stuk minder zijn. Woensdag weer naar de VK en dan kijken wat er wordt gezegd ook ivm mijn werk. Succes!
Hier ook veel minder hoor, nu ik rustig aan doe. Ik heb nog tot en met 32 weken op de groep gewerkt (groep= jeugdzorg 6-18 jaar met de nodige problematiek). Ik heb veel harde buiken genegeerd. Maar werd uiteindelijk zoveel en de groep werd zo onrustig, dat ik de handdoek in de ring heb gegooid. En na 33 weken kwam ik in het ziekenhuis. Dus stoppen met werken of een kantoorbaan, is enige optie als het zo heftig is.
Ik ben ook al gestopt met 24 weken zwanger ik mocht ook niet meer werken Van de gynocoloog ook omdat ik met 24 weken veel harde buiken had en deze echt wel wat deden ook werk ik in.de zorg dus is der ook geen passend werk, moet zeggen na dat ik gestopt ben met werken me buik.super rustig is dus hoop ondanks de onsluiting de 37 weken te halen.
Meiden wat verleend allemaal hè, het erge vind ik dat je er zo onwijs onzeker van wordt. Gisteren en vandaag ging het al beter, wel nog harde buiken maar niet meer zo aanwezig als afgelopen week, de meeste harde buiken merk ik niet eens......mijn hele buik wordt dan ook niet hard vaak alleen de onderkant. Waar het vandaan komt weet niemand...... Onze beeb is ook onwijs druk in mijn buik, vk dacht in combinatie met groeipijn wat heel goed bij deze periode past en wellicht een overgevoelige baarmoeder. Alles zat inderdaad nog potdicht bij mij ook. 15 oktober weer naar de gynaecoloog, voor mijn gevoel voelt het goed zo.....we zullen zien Vanavond 4D echo heb er zin in ben benieuwd!
Inderdaad erg fijn, voel me er wel iets geruster bij dat ze elke week even kijken tot week 32. Gisteren was alles goed, baarmoederhals was nog steeds meer dan 3cm dus mooi. Harde buiken al 2 dagen niet meer gehad......heel vreemd...! Hopelijk blijft het zo! Maar hoe gaat het bij jullie? Heftig hoor je onderschrift.
Ja hier is het ook veel rustiger geworden. Wat rust dan toch niet kan doen he Hier gaat alles redelijk. Spanning bouwt zich weer op. De datum komt nu erg dichtbij. Kijk erg uit naar haar geboorte, en heel gek ook de heftige periode daarna. Ik wil graag weten hoe ze het gaat doen. En ik ben erg klaar meer die onzekerheid. Hopelijk komt zij stiekem wel iets eerder dan 29 oktober. Maar ja alles wat zij langer zit, is voor haar beter.
Dat geloof ik dat het nu weer erg spannend wordt. En ik snap ook wel dat je er naar uitkijkt vind dat helemaal niet gek klinken. Zelfs ik heb dat al, dat ik blij ben dat ze geboren wordt straks en inderdaad die onzekerheid steeds ben ik ook zo beu. Al heb ik helemaal geen recht van spreken in vergelijk met jou situatie. Maar ik snap wat je bedoeld meis! Sterkte met alles!
Ik denk dat jij ook lang genoeg hebt moeten wachten op dit meisje! Dus voor jou is het nu ook een onzekere periode. Ik denk als mensen zo lang hebben moeten proberen en er veel voor hebben moeten doen, altijd onzeker zijn de hele zwangerschap. Je hebt zoveel kleintjes om je heen geboren zien worden, waarbij het pats boem was en huppakee zonder morren eruit, dat je toch onzeker bent. Het gaat sneller voorbij dan je denkt, maar ja je ziet iedere dag en ieder uurtje voorbij komen, dat maakt het wachten zo lang! Succes meis!
nou dan ben ik wel een uitzondering zeker. vorige week 3 keer in het ziekenhuis geweest voor pijn in rechter onderbuik en 3 keer een bbm gemeten van 5,3 cm...