Baarmoederhals metingen

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by januari2010, Jun 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Voor degene die metingen krijgen, hoeveel cm was bmm bij 20 weken?

En de volgende metingen?

Vandaag meting gehad (20+3) en lengte is 3,55.

Ben gewoon nieuwsgierig.

2. januari2010

Niemand die ook metingen krijgt?

3. Myloon

Myloon Bekend lid

Feb 7, 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een meting gehad, doen ze bij ons in het ziekenhuis standaard bij tweelingen schijnt.
    Ik weet niet meer precies de lengte, geloof iets van 4 nog wat, maar het was in ieder geval goed! Dit was bij de 20 weken echo, geen idee of en wanneer dit dan nog eens op gemeten wordt.

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook metingen gehad, een hele boel. Maar eerlijk gezegd niet allemaal opgeschreven. Het schommelde telkens zo tussen de 2,4 en 3,5 cm. In ieder geval telkens lang genoeg, hoewel sommige ziekenhuizen een grens van 2,5 cm aanhouden. Mijne doet 2 cm (maar hangt ook van het termijn af natuurlijk). Volgens mij was het met 20 weken iets van 3 cm.

5. januari2010

Het verschilt inderdaad per ziekenhuis. Fijn dat je dit keer langer zwanger mag zijn dan bij je eerste kindje!
    Ik begreep dat 3,5 cm bij 20 weken in ieder geval goed is!
    Bik vorige zwangerschap begon ik op 4,8 bij 20 weken dus vond het nogal een verschil maar is een moment opname natuurlijk!

Succes met de laatste loodjes dat je de 37 weken mag halen!!

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,104
    12,085
    113
    Bij mij was hij 3,7 bij 17 weken. Volgende week wordt hij weer opgemeten, dan weet ik hoe hij met 20 weken is.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Pfoe, ik geloof de eerste zwangerschap 4,5cm en de 2e zwangerschap 3,6 ofzo.

8. januari2010

Beetje hetzelfde als hier, alleen dan 2e en 3e. Van de eerste weet ik het niet.
    Is in ieder geval allemaal goed.

Over 3 wkn weer een meting

9. Babystew

Met 26 weken was het bij mij trouwens 2,2 cm. Dat weet ik nog wel. Was toen een beetje in paniek, maar een paar dagen later was hij weer 3 cm. Dus pin je niet teveel op zo'n meting vast, want het is normaal als hij de ene dag langer is dan de ander.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bij mij was t volgens mij gewoon 4,5cm wat normaal is.
    Bij zoonlief was t met 26 weken ineens 3,21cm en toen had ik ook krampen dus ben ik aan de remmers gelegd en kreeg ik longrijping.
    Uiteindelijk ben ik bij hem met 40+4 bevallen.
    Al dachten ze allemaal dat ik dat niet ging redden, aangezien ik dus met 26 weken werd opgenomen en flink bloedverlies heb gehad tussen week 10 en week 15, de gehele zwangerschap is rommelig verlopen.

11. januari2010

Ja het is inderdaad een moment opname en zegt ook niks. Bij mijn andere zwangerschappen was het ook steeds goed maar toch te vroeg bevallen...

12. januari2010

Fijn dat je het toch hebt uitgelopen! Soms kunnen ze het toch maar moeilijk inschatten allemaal!

13. Babystew

@januari: Ja dat is zo.. Krijg je proluton injecties?

14. januari2010

Nee dat niet. Wel over gesproken met gyn maar ik zag het niet echt zitten en ik ben ook niet veel te vroeg bevallen. (36+2 en 34+2).
    Gyn gaf aan dat hij bij deze termijnen liever ook geen injecties doet.

Krijg nu iedere twee weken cervix meting en bij 24 weken ook kweken. We wachten het maar af. Hoop alleen dat het dit keer niet weer 2 weken vroeger komt.

Zou graag een keer thuis bevallen en daar de kraamtijd beleven :)

15. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zit steeds rond de 3.5/4.0 wordt maandelijks gemeten.

16. Mamamees

Mamamees Lid

Feb 26, 2013
    37
    0
    0
    Mijn meting was 2.4cm bij 20 weken
    Nu ben ik 32 weken en heb ik 2 cm ontsluiting... :(
    Meting daarvoor was 0.8mm

17. januari2010

Hebben ze nog iets gedaan om het proberen te remmen?!

18. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

Nov 4, 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vanaf week 16 tot de 20wk echo heb ik iedere 2 wk een echo en meting gehad (vorige kindje geboren bij 24 wk zonder aanwijsbare reden destijds). Na de 20 wk echo zelfs iedere week controle en meting totdat ik 28 wk zwanger zal zijn. Daarna weer iedere 2 wk.

Op dit moment ben ik 21 wk en 5 dg zwanger. Tot aan de 20 wk echo was de cervix steeds super lang: 5,2 cm.
    Gisteren echter weer controle gehad en cervix was nu ineens 3,7 cm! Binnen 1 week tijd met 1,5 cm verkort! Ik weet dat 3,7 cm nog steeds een prima lengte is uiteraard, maar als je de week ervoor nog 5,2 hebt vemeten is het echt flink schrikken. Er is blijkbaar iets gaande aan activiteit en mijn grootste nachtmerrie is dat de verkorting steeds verder zal toenemen. Vooral nu ik dichter bij die 24 wk van vorig jaar kom :(

Pffff :(

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb nog nooit een meting gehad en ben nu 25 weken. Tenminste, ik weet niet hoe ze het meten, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord.
    Waarom krijgen jullie die metingen? En hoe wordt dat gemeten?

20. januari2010

Weegschaaltje: ik snap heel goed dat je bang bent! Begrijp niet dat jij geen cerclage hebt gekregen na hetgeen je vorig jaar hebt meegemaakt? Krijg je wel proluton injecties? En wanneer mag je weer voor het meten.

3,7 is echt nog veilig en het is een momentopname dus het kan best dat het van de week weer langer is! Spannende tijd!

Hou je ons op de hoogte?

Share This Page