Baarmoederhals metingen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door januari2010, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

In principe krijg je geen metingen tenzij je weeenactiviteit hebt of vroeggeboorte in je geschiedenis!

2. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL

Lieve januari2010,

Achteraf heb ik ook zo een enorme spijt dat ik niet aangedrongen heb op een preventieve cerclage. Maar het was volgens hen echt niet nodig om preventief al te doen. De proluton injecties krijg ik wel iedere week. Samen met de regelmatige controles vonden ze dat veilig genoeg om zo te proberen. Zodra de bmh verder verkort krijg ik de cerclage alsnog als noodoplossing.

3,7 cm is indd voorlopig nog veilig. Ik ben alleen zo huiverig om het feit dat ik van 5,2 kom en dat dit binnen een week is gebeurd. Als het met zo'n tempo blijft doorzetten is het over een paar dagen al foetsie! Pffff moet er niet aan denken zeg...

Ik moet dinsdagochtend weer voor een meting. Maar als ik in de tussendagen meer buikpijn zou krijgen of ik zou er geen goed gevoel bij hebben dan moet ik bellen en mag ik eerder langskomen, ook in t weekend.

Bedankt voor je lieve reactie! Wat is het toch slopend als je je zorgen maakt zeg :(

3. januari2010

Ik snap je helemaal! Zou ook stressen als ie zo'n eind inkort in een korte periode! Heb je last gehad van krampen of harde buiken of is het echt gebeurt zonder dat je het in de gaten hebt gehad?

Gelukkig wel de injecties, ik duim dat het dinsdag 3,7 of meer is!!

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier kon dat inderdaad ook zo erg verschillen Weegschaaltje, maakte me daar ook veel zorgen om. Hopelijk is de meting dinsdag goed en ben je weer (eventjes) gerustgesteld.

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

@januari2010:
    Nee, dan zou ik het inderdaad ook niet doen die injecties. Hopelijk mag je dit keer wel een kraamperiode meemaken. Ik moet zelf nog een week en dan mag ik bevallen! Succes meiden!

6. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vreselijk he...

Ja ik heb wel lichtelijk een zeurende onderbuik gehad en ook een harde gespannen buik de avond ervoor, dus ik was sowieso een beetje huiverig voor de echo. Na de echo ben ik gaan proberen te rusten rusten rusten, want dit helpt wel heb ik het idee. Maar ja hoe rust je volledig als je nog een kleine baby hebt waar je voor zorgt? Moeilijk... Als ik nu te lang sta of me iets teveel beweeg moet ik dat meteen betalen met een harde buik en laag naar beneden drukkend gevoel...

Babystew wat heerlijk dat je de 36 wk voorbij bent zeg! Ik mag het niet zeggen maar eerlijk is eerlijk: ik benijd je echt! Ik verlang er zo naar om die veilige termijn te bereiken wowww zou er alles voor over hebben! Geniet ervan meid, over een week heb je je kleine wonder in je armen :)

Liefs

7. Mamamees

Mamamees Lid

26 feb 2013
    37
    0
    0
    Ja meteen opgenomen, longrijpers gehad en nifidipine als weeenremmers.
    Weeƫn zijn vanmiddag gestopt gelukkig.
    Mocht ik naar huis gaan dan met volledige bedrust en hopen dat ik de 34 weken haal.
    Laatste zwangerschap heb ik precies hetzelfde ook gehad en toen heb ik het zelfs weten te rekken tot bijna 38 weken.
    Ik had toen ongemerkt al 6 cm ontsluiting en ben binnen in 1uur en 25 min bevallen...

8. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even update:

Zaterdag maakte ik me zodanig veel zorgen dat ik toch maar heb gebd naar t ziekenhuis. Mocht meteen langskomen en had daar voor mn gemoedsrust echt goed aan gedaan: bmh was namelijk van 3,7 naar 4,2 cm gegaan. Was weer langer geworden dus.

vandaag had ik sowieso een afspraak staan. Jakkes, de bmh varieerde nu tussen de 3,1 en 3,6 cm :( Hij heeft meerdere keren gemeten. Ik maak me dus weer grote zorgen :( Ben nog maar 22 wk zwanger en ben zo angstig dat alle nachtmerries zich gaan herhalen...

9. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Weegschaaltje...

Wat betreft de uiteenlopende metingen: daar heb ik ook last van! 28/6 w mijn bmh 4,8 cm, 1/7 was deze tussen 3,6cm en 4,6cm en gister was deze tussen 2,8cm en 3,5cm. Ben me helemaal rot geschrokken, wat een enorme afname in 1,5 wk tijd! Ik heb dan ook last van harde buiken en krampen gehad maar door het slechte nieuws van gister worden deze alleen maar erger... Ook ik ben 22weken zwanger.

Het is mijn eerste zwangerschap maar we hebben een lang voortraject gehad en ik wil deze zwangerschap zo vreselijk graag tot een goed einde brengen! Deze getallen helpen echter niet bij mijn rust... Stress stress stress

Vanmiddag om 14u00 heb ik nav de metingen van gister een gesprek met mijn Gyn, ben erg benieuwd wat zij hiervan vindt. Het is nog wel binnen de marges maar zo'n afname lijkt me toch niet de bedoeling?

Ik wil je veel sterkte wensen Weegschaaltje!

Liefs,
    Liesje

10. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Liesje,

Ach jee, we zitten in hetzelfde stressvolle schuitje... Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt want het geldt precies zo ook voor mij. Ik kwam zelfs van 5,2 cm! En binnen anderhalve week is daar maar 3,1 cm van over. In de tussentijd heeft het gevarieerd, dan weer langer dan weer korter, maar toch lijkt het er op dat de boel 'over all' stiekempjes een stuk korter aan het worden is. Brrrrr :(

Het risico van vroeggeboorte zit er bij mij sowieso in omdat het me al eens overkomen is vorig jaar (met 24 wk bevallen van ons zoontje). Ook ik heb trouwens in de mmm gezeten vorig jaar om zwanger te raken. Deze zwangerschap was overigens spontaan en een complete verrassing.

Nu ik dit typ heb ik een vreselijk gespannen buik. Het zijn echt die harde buiken die mij zorgen baren. Zolang ik die niet heb weet ik ook dat er niets gebeurd. Maar als ze er zijn kunnen ze van binnen gewoon veel schade aanrichten pfff..

Meid, laten we positief zijn! En laten we ons vastklampen aan het feit dat we nu nog in de veilige zone zitten. We worden gelukkig uitgebreid opgevolgd en zodra ze merken dat het de verkeerde kant op kant kunnnen er nog maatregelen getroffen worden, zoals een noodcerclage bijv . Ik hoop dat het voor ons beiden niet nodig is en dat we onze zwangerschappen gewoon zullen gaan uitdragen!!!

Liefs

11. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Weegschaaltje, je zoontje geboren met 24 weken! Wat heftig! Een brutale vraag misschien maar heeft hij het gered? Dit kan met 24 weken maar dat is helemaal niet zeker....

Die harde buiken heb ik ook helaas, maakt het alleen maar erger...

Wij hebben voor as vrijdag een vakantie geboekt, ben benieuwd of het wel verstandig is om nu te gaan... Ga het zo allemaal maar eens navragen.

Liefs
    Liesje

12. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is geen brutale vraag hoor, ik weet als geen ander dat de overlevingskansen van een kindje van 24 wk niet gunstig zijn (40% redt het en 60% overlijdt meteen of na een poosje alsnog). Mijn zoontje was en is een ware vechter, hij heeft het overleefd en is nu 9,5 mnd/ gecorrigeerd 5,5 mnd oud. Hij heeft bijna 5 mnd in het ziekenhuis gelegen voordat we hem mee naar huis mochten nemen. Hij heeft alle extreem-prematuur-problemen doorlopen en heeft de meest verschrikkelijke dingen moeten doorstaan. Ik zal verder niet in details treden maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen en hebben wij een waar wonder in huis die tot op de dag van vandaag iedereen verbaast m.b.t hoe hij het doet. Ik prijs mezelf zeer dankbaar en gelukkig dat dit zo is, want ik heb alles voorbij zien komen en geloof me, de kans dat een 24wks kindje goed eruit komt is gewoon echt klein. Je vraag is dus helemaal niet brutaal. Dank juist voor je interesse :)

Je had morgen een afspraak met jouw gyn over de stand van zaken he? Ik zou dan meteen ter sprake brengen dat jullie voor a.s. vrijdag een vakantie hebben geboekt. Vraag om een eerlijke mening of hij/zij het verstandig vindt om op vakantie te gaan op dit moment. Misschien vindt de gyn het allemaal wel meevallen en staat je niets in de weg om even lekker te gaan ontspannen elders. En kijk uiteraard hoe je jezelf voelt eronder. Is het een verre vakantie of in de buurt?

Liefs

13. januari2010

Weegschaaltje en liesje: spannend voor jullie!! Houden jullie ons hier wel op de hoogte! Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen! Ik heb pas over 2 wkn weer een meting en verwacht hier verder geen gekke dingen, mijn buik is redelijk rustig!

Mamamees: hoe is het nu met je?

Babystew: alles nog goed? Nog geen naderende bevalling? Spannend!!

14. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lief dat je aan ons denkt januari 2010! Ik heb morgen weer een controle en zal hier zeker laten weten hoe het gegaan is zodra ik weer thuis ben

15. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Jeetje Weegschaaltje, wat een verhaal! En wat een geluk dat jullie kleine man het goed doet! Een waar wondertje :)....

Gistermiddag bij de gynecoloog geweest. Het verschil van een bmh van 4,8cm naar 3,2cm in 1,5 week tijd is volgens hen geen afname maar een meetverschil. Niets om je zorgen over te maken en kan volgens hen dan ook gewoon op vakantie gaan. Ik krijg geen verdere opvolging omdat de lengte boven de 3cm blijft. Op de harde buiken en krampen gingen Ze niet verder in, hoort erbij....

Enerzijds een geruststelling, anderzijds ben ik sceptisch. Als ik Amerikaanse fora lees is 3,2cm bij 22 wkn zwangerschap wel degelijk enigszins verontrustend. Ook over de afname wordt niet zo luchtig gedaan als in Nederland. Er wordt daar als snel een noodcerlage geplaatst of algehele bedrust voorgeschreven. Ook is het voorschrijven van progesteron met deze waarden eerder regel dan uitzondering. Een opvolging is met deze waarde altijd aan de orde.

Volgens mijn gyn overbehandelen ze in Amerika en zijn de voorgeschreven medicijnen etc niet bewezen... Ze raadde me aan niet teveel op internet te zoeken ;).

Ik ga het dus maar proberen los te laten en probeer vertrouwen te hebben in de Nederlandse artsen. Ik vind de totaal verschillende protocollen per land echter wel bijzonder onprettig.... Er moet toch 1 juiste manier zijn lijkt me?

Weegschaaltje, succes morgen!

Liefs,
    Lies

16. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik reageer later graag even wat uitgebreider maar moet nu helaas snel weg dus hierbij snel even een ego berichtje van mij:

Vanmiddag controle gehad en de bmh was nu weer 4 cm. Schiet mij maar lek hoor, die bmh van mij vindt het blijkbaar leuk om voortdurend te varieren in lengte... Bovenop de 4cm was een heel smal funneltje zichtbaar van ongeveer 1,3 cm. Als die funneling helemaal nauwsluitend was geweest dan was de bmh dus op 5,3 cm uitgekomen. Maar hetgeen echt helemaal dichtzit is streng gemeten 4 cm lang. Ik hoefde me voor nu dus weer even geen zorgen te maken. Volgende week donderdag weer controle!

Liefs

17. januari2010

Weegschaaltje: goed nieuws! Nu maar hopen dat de funneling niet groter gaat worden!

Liesje: fijn dat de meting goed was! Bij twijfel moet je gewoon weer bellen maar probeer wel te vertrouwen op de kindigheid van een arts! De cervix varieerd helaas nogal in lengte per dag en daar kan je onzeker van worden!

18. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    Hoi dames, ik heb vandaag ook een bmh meting gehad. Deze bedraagt 3,2cm en ben nu 22 weken, volgens gyne moet ik mij geen zorgen maken. Hij zei wel dat ik een zwakke bm heb en daardoor zoveel pijn heb. Tja, want het is door de pijn aan mijn onderbuik dat ik vandaag een extra controle heb gehad. Bij het minste wat ik doe gaat heel mijn onderbuik gespannen staan, soms heb ik steken in de onderbuik en deze is in de laatste dagen ook al enkele keren flink samengetrokken, precies een wee. Moest me geen zorgen maken maar het laat mij toch niet los. Op 5/8 heb ik een normale controle maar ik ga toch vragen of ze de bmh weer willen meten.

Deel Deze Pagina