Hallo allemaal, Het is nog een beetje vroeg voor mij om hier mee bezig te zijn... :-D maar ik ben wel nieuwsgierig hoe anderen dat doen met de bevalling: heb je alleen je man er bij, of bijv. ook je moeder / zus/ vriendin? Ik zou misschien mijn moeder er wel bij willen hebben, maar mijn man wil het liever met zn tweetjes doen. Van de ene kant vind ik dat ook fijn, omdat het echt iets intiems van met zn tweetjes is, maar van de andere kant lijkt het me ook fijn om mijn moeder in de buurt te hebben omdat ik nog niet zeker weet of mijn man tegen al dat 'bevallingsgedoe' kan (bloed etc.) en ik wil niet dat ik dadelijk alles 'alleen' moet doen (moet toch alleen alles doen,maar ik bedoel qua support)... misschien laat ik mijn moeder wel standby in het ziekenhuis wachten buiten die ruimte? of is dat niet gebruikelijk? Ik weet het niet... :-S liefs mamatoB
Ik had mijn moeder erbij, vond ik fijn idee (maakte me rustig) we hadden goede afspraken en ze heeft zich op de achtergrond gehouden en alles gefilmd voor ons (zodat mijn man JUIST MEER AANDACHT aan mij kon geven) en meteen leuke foto's van ons drietjes (normaal kan ej dat aan je zuster vragen maar wij hebben een pro camera en niet iedereen kan daar foto's mee maken) Sorry maar hier thuis bepaal ik (degene die werkelijk alles moet ondergaan) hoe het zal gaan, ik moet me relaxed voelen (want dan gaat de bevalling des te beter) ik wil op zich wel rekening houden met de wensen van mijn man maar ik moet het werk doen en ik stel daarom wel bepaalde eisen voor mezelf hoe ik het wil (want dan voel ik me rustiger)
Toen ik zwanger was leek het mij ook fijn mijn moeder in de buurt te hebben, ik wist niet zeker of ik haar ook bij de bevalling wilde hebben. We hebben toen afgesproken dat mijn moeder bij ons in huis zou zijn als de bevalling zou beginnen. Als ik haar bij de bevalling zelf zou willen hebben dan hoefde ik haar daarvoor alleen maar te roepen. Zou ik dat niet doen, dan zou zij zich op de achtergrond houden. Toen mijn bevalling begon is mijn moeder gekomen. Tegen de tijd dat ze hier was moest ik echter naar het ziekenhuis. Ze is mee gegaan en heeft de hele bevalling meegemaakt. We hadden de afspraak dat ze weg zou gaan als wij dat wilden. En ze heeft prachtige foto's gemaakt!
Ik had mijn vriend erbij en de gynaecoloog, een hele berg verpleegkundigen en een kinderarts! Moeder ofzo wil ik er echt niet bij hebben! Maar dat is gewoon mijn gevoel.
ik had ook alleen mijn vriend erbij en zh personeel wil het ook niet anders. voor mezelf niet, maar doe mijn vriend er ook geen plezier mee als vriendin of moeder erbij zit.
Mijn vriend en mijn moeder..Ook liep er een vriendin in en uit..Maar zij was meer op mijn dochter aan het passen..Maakte me ook niet uit op dat moment.. Deze keer is weer mijn moeder erbij (dan heeft ze al haar 3 kleinkinderen geboren zien worden) En het is me goed bevallen.. Natuurlijk is mijn vriend erbij en wellicht iemand om op de kinderen te passen..
Bij mijn vorige bevalling was behalve de verloskundige en haar leerling alleen mijn man erbij. Deze keer zou mijn beste vriendin komen kramen (die is kraamverzorgster), dus zij zou er sowieso bij zijn. Nu zit ze helaas in de ziektewet dus mag ze niet meer officieel kramen bij mij. Ze wil wel heel graag bij de bevalling zijn, maar er moet dus ook nog een officiele kraamverzorgster bij komen. GElukkkig heeft de verloskundige nu geen leerling, anders zou ik het teveel vinden. Verder natuurlijk mijn man. En mijn moeder komt mijn zoontje van 2 ophalen, maar ik verwacht niet dat zij blijft. Het is tenslotte geen theatershow, vind het al druk zat met vk, 2 kraamverzorgsters en mijn man om me heen. Liefst zou ik het alleen met man en vk doen.
ik heb alleen mijn man erbij om de simpele reden dat allebei de moeders (die van mij en die van hem) nogal dominant aanwezig kunnen zijn en ons vaak als "onvolwassen en onervaren" behandelen, dus dit doen we lekker met z'n tweetjes
Bij mij gaat alleen mn vent erbij zijn en natuurlijk de verloskundig maar verder doen we t met zn tweetjes! Kan nu al niet wachten tot ik mn kleintje te zien krijg...hihi
de vriendin van mijn vader komt na ons toe als de weeen goed doorzetten en gaat ook mee na het ziekenhuis om bij de bevalling te zijn..mocht ik eenmaal daar alleen behoefte hebben aan mijn vriend blijft zij "buiten" wachten..dat heeft ze zelf zo voorgesteld..met mijn eigen moeder hebben wij geen contact en me schoonmoeder hoef ik er absoluut niet bij te hebben..mijn "stiefmoeder" is de afgelopen jaren er altijd voor mij/ons geweest alsof het mijn echte moeder is..heb met haar meer een band opgebouwd in 4,5jaar dan met mn echte moeder mn hele leven..en vind het een hele prettige gedachte dat ik deze bijzondere gebeurtenis niet alleen met mijn vriend maar ook met haar kan delen!ook om haar te laten zijn dat onze band mij heel veel waard is!
ik wilde mijn man en mijn moeder erbij hebben. Mijn man dan bij mij en mijn moeder zou ik bellen als de weeen begonnen en dan zou ze standby zijn en komen wanneer ik haar nodig had. Helaas, het liep anders, ik had alleen de verloskundige de gynacoloog en een verpleegkundige om me heen.
Alleen m'n vriend. En natuurlijk de vk en dergelijk. M'n (schoon)moeder, (schoon)vader, vriendinnen, zusjes/broertjes, enzo had ik echt geen behoefte aan..
Mijn moeder is bij de bevallingen van mijn zus geweest. Toen ze hoorde dat ik zwanger was ging ze er bijna vanuit dat ze er wel bij mocht zijn. Ik heb voorzichtig laten weten dat ik daar niet op zit te wachten. Ik doe het liever met mijn vriend samen en de benodigde mensen natuurlijk.
Hier naast de verloskundige en kraamhulp alleen mijn man. Ik had geen behoefte aan andere mensen, ik had er niet aan moeten denken om een 'kijkdoos' te worden. Meteen na de bevalling natuurlijk wel onze ouders opgebeld en die stonden 's morgens vroeg meteen op de stoep.
hier gaat alleen mijn vriend mee (ga in het zkhs bevallen). moet er echt niet aan denken om mijn moeder, of sterker nog: schoonmoeder , erbij te hebben. neen, dank u! mijn ouders gaan we wel bellen als het zo ver is, want die hebben beloofd thuis op onze hond te passen. de rest wordt gebeld zodra de baby geboren is, en wij een beetje bijgekomen zijn van de bevalling. er zit dus ook niemand op de gang te wachten ofzo, dat zou mij een heel onrustig gevoel geven. wij willen gewoon eerst even met zijn drietjes zijn. die hele hutstorm komt dan maar als we weer thuis zijn en alles is OK. en dus: hier ook geen 'kijkdoos'!
Alleen mijn vriend (en het ziekenhuispersoneel natuurlijk). Ik had geen behoefte aan meer mensen erbij, er is ook niemand op de gang blijven wachten ofzo.
Hallo dames, Bedankt voor jullie reacties! Haha, de term 'Kijkdoos' vind ik wel een hele grappige Zoals met zoveel issues, ook hier weer tien mensen tien (verschillende) meningen. Ik moet het erg gewoon nog eens goed met mijn man over hebben denk ik. Ik denk dat ik haar gewoon graag 'standby' wil hebben voor je weet maar nooit. En het lijkt me sowieso heel fijn als zij er (een tijdje) na de geboorte meteen bij kan zijn. Het wordt haar eerste kleinkind en aangezien mijn broer geen kinderen krijgt is dit voor haar extra bijzonder. liefs mamatoB