baarmoederhals volledig verweekt en verkort

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bianca, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    hey,

gisteren ben ik bij de gyne geweest en daar bleek dat mijn baarmoedermond er helemaal klaar voor is! Hij is volledig verweekt en verkort, dus als de weeën beginnen (en doorzetten) en ons ventje werkt mee dan beval ik!
    Het kan allemaal heel snel gaan.
    Het enige probleem is dat ons kleintje nog niets ingedaald is. Mijn bekken is heel nipt bovenaan dus het kan zijn dat hij er niet doorkan! Dan wordt het tijdens de bevalling toch nog een keizersnede.

Heeft iemand ook een baarmoedermond gehad die er volledig klaar voor was? Hoelang hebben jullie nog moeten wachten tot de bevalling?

Veel liefs

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik had hetzelfde , bij 34 weken was mijn bmm verweekt en verkort.
    Quinn lag mooi voor de ingang, maar niet ingedaald.
    Uiteindelijk is hij met 36+2 geboren. Mijn vliezen braken en op dat moment voelde ik hem in 3 x indalen. Daarna brak een weenstorm los en ben ik in ruim 4 uur bevallen.

Hopelijk gaat het bij jou ook allemaal goed en kan je gewoon bevallen ipv een keizersnede.
    Heel veel sucses met bevallen in ieder geval!

xx

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    hmm weet niet of je dit wilt horen, maar met 37 weken grotendeels verstreken en kindje volledig ingedaald, dagelijks weeen die geregeld goed aanhielden en met 42 weken en 2 dagen bevallen na een inleiding..
    Nou lag de kleine man wel met het koppie verkeerd, misschien dat het daaraan lag...

4. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    tja, is bij iedereen anders, he! maak er mij niet druk om!
    Hoop natuurlijk dat ik niet zolang nog zal moeten wachten, maar ja, we zien wel!
    De gyne zei gisteren ook dat ik er veel minder opgeblazen uitzag! Is dit ook een voorteken misschien? De laatste weken had ik echt een dik gezicht en een hoge bloeddruk! Nu is alles weer normaal!
    Soms hoor je dat wel, he, als dat wegneemt dat de bevalling nadert!

Wie weet!

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mij ging mijn bloeddruk juist omhoog vlak voor de bevalling.

6. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    wat me nu ook is opgevallen is dat ik sinds gisteren ongeveer 3 keer moet naar het toilet gaan voor de grote boodschap. Terwijl het anders met moeite 1 keer per dag was! Het zijn eerst hevige krampen en dan moet ik lopen!
    Echt niet leuk!

7. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Hoe weten jullie dat je baarmoedermond er klaar voor is? Vragen jullie dat aan de gyna.? Soms lees ik ook dat vrouwen bij de controle 1cm ontsluiting hebben. De mijne kijkt niet zomaar daar beneden :( . Maar ik ben wel nieuwsgierig :oops:

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ze weten het idd alleen maar als ze gaan toucheren, effe inwendig voelen hoe 'de boel' erbij staat ;)
    Doen ze volgens mij niet standaard al voor de 40 weken hoor! Waarschijnlijk alleen als je veel buikpijnen hebben die op beginnende weeën kunnen wijzen.

Bij mij is het gisteren wel gedaan maar dat komt omdat ik vrijdag ingeleid word.
    Kreeg het goede nieuws dat ik al 2 cm ontsluiting heb! Alle beetjes helpen :D

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    spannend caithlin!

bij mij was het omdat ik bloedingen en vroegtijdige weeen heb gehad,
    na de 34weken hebben ze het bij mij niet meer gecontroleerd ivm dreiging van vroeggeboorte.

10. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Bij mij hebben ze met 37 weken gecontroleerd omdat het leek alsof de bevalling was begonnen, al een aantal uren weeen en zelfs 2 uur lang een harde buik die maar niet weg wilde trekken, dus tja dan toucheren ze om te kijken of het begonnen was, het had gekunt, maar was dus helaas niet zo ;)

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Bij mij met 26 weken.. en toen had ik helaas al ontsluiting :(
    En baarmoederhals was er ook helemaal klaar voor..
    met veel weeenremmers en rust ben ik gelukkig met 34 weken pas bevallen!

Maar jij wilt natuurlijk zsm bevallen ;)
    Hoop voor je dat het gauw doorzet!

12. Littleone

Littleone Actief lid

9 mrt 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    Ik word iedere maand op mijn controle getoucheerd hoor... Maar dat zal bij iedere gyn of verloskundige anders zijn...

13. midushi

midushi Niet meer actief

mijn baarmoederhals was verweekt met 32 week en had toen ook al weeen en had toen ook longrijpers en weeen remmers gekregen
    en ik ben met 35 week bevallen

Deel Deze Pagina