Ik vroeg me af hoe het voelt als de vliezen breken hoe hebben jullie het ervaren ?? Wordt nogal nieuwsgierig nu ik zit te wachten op het begin van de bevalling zit vol met vragen hihi
Ik heb het helemaal niet gevoeld. Om 1:00u 's nachts werd ik wakker om te gaan plassen en toen ik opstond: PLONS! Mijn zoontje was niet ingedaald dus dan is het ook echt een natte boel Ik liep helemaal leeg, had nooit gedacht dat er zó veel water in mn buik zat!
Ik voelde iets wat leek op een schop van mn zoontje.. En dacht nog huh wat doet ie nou weer En ineens leek het alsof ik in mn broek stond te zeiken haha Ik naar de wc afvegen.. Broek weer omhoog.. Verder strijken en weer kwam er vocht uit Toen ben ik maar op de wc blijven zitten haha
Ik voelde iets een soort van knappen en toen werd alles nat. Wist gelijk dat mijn vliezen braken. De weeen werden daarna nog een stuk pittiger.
ik voelde niks.. de weeen werden opgewekt en opeens kwam er bij iedere wee wat vruchtwater mee, alsof er maar een klein gaatje in zat ofzo. Dus geen hele plens water ineens.
Ik heb het gevoel dat ze bij mij gebroken zijn het zal wel niet want ik zat op de wc en kreeg een steek in mijn vagina en voelde iets raar en toen liep er iets uit en nu voel ik af en toe iets druppen de kleine zit ook heel diep ingedaald kan niet echt wijs worden van de geur
bij mij zijn ze gebroken door de verloskundige. Ze ging inwendig met een naald ze kapotprikken/haken. Dat voelde niet pijnlijk, eerder even drukkend en toen kwam er al vrij snel een plons warm water.
Ik draaide me om in bed en voelde "pang" in mn buik en toen werd mn onderbroek nat. Snel een handdoek tussen mn benen en naar badkamer gerend ( hoogpolige vloerbedekking! ) en toen de verloskundige gebeld. Qua geur herinner ik me namelijk echt niets meer maar wel dat het urinekleurig was en ze in het vruchtwater gepoept had.
Bij de eerste zijn ze doorgeprikt. Vond het een verademing en was een soort warm water wat uit me liep. Bij de tweede werd ik s ochtends wakker en lekte, wist gelijk dat het geen urine was. Nu, eerlijk gezegd, weer aan het wachten op gebroken vliezen, dan weet ik dat ik die kleine binnen 24 uur in mijn armen heb!
Bij mij zijn ze doorgeprikt toen ik persweeen had en 10cm ontsluiting, voelde er niks van alleen dat er een heleboel vruchtwater uit kwam .
Bij de oudste moest ik 2x plassen en voelde daarna op bed ineens scheutjes vruchtwater. Bij de 2e voelde ik het ineens met flinke scheuten lopen. Voelde niks aankomen ofzo. Vindt het maar een vies gevoel haha. Net of je in je broek plast maar dan zonder te moeten plassen.
Hier bij de oudste 2 doorgeprikt omdat ze nog niet uit zichzelf braken. Maar dan voel je idd ineens een hele "golf" warm water langs je af lopen... eigenlijk voelde dat helemaal niet onaangenaam.. (vooral ivm de temperatuur) Bij de 3e was ik ook al in het ziekenhuis maar mocht weer naar huis gaan omdat de weeën niet doorzetten. Op het moment dat ik wilde opstaan leek het erop dat ik in mijn broek deed hoewel ik geen plasdrang ofzo had. Dus moest direct weer liggen om te laten controleren of het vruchtwater was. Dit bleek zo te zijn. De weeën kwamen echter nog niet op gang. Heb uiteindelijk ruim 3 dagen rondgelopen (de nacht voordat ik ingeleid zou worden is hij geboren). Dus dat je vliezen breken is geen zekerheid dat je binnen 24 uur je baby in de armen hebt
Nu kan ik ook mee praten ! mijn vliezen zijn doorgeprikt het voelde heel raar dat er wat uit liep en inderdaad warm
Bij de eerste 2 kids zijn ze doorgeprikt. Bij de 3e braken ze tijdens het persen. Warm en nat hahahaha zo voelde het!