Baarmoederhals

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mama van daan, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    Beste,

Op de 20 weken echo was de baarmoederhals nog +50 mm en gisteren tijdens de controle zagen ze dat het op 20 dagen tijd verkort was naar 35 mm!
    Ik heb 6 jaar geleden reeds vroeggeboorte gehad daarom nu om de 2 wkn extra controle en ik neem ook utrogestan 200 mg vaginaal elke avond.
    Nu zei de gyn dat we moesten afwachten tot binnen 2 wkn of het weer korter is en anders gewoon stoppen met werken...!
    Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk maar ze zei da er 80% was da het wss weer korter zal zijn.

Is de kans op vroeggeboorte dan kleiner denk je als ik stop met werken en het rustiger aan ga doen??
    Zijn er dingen wat ik kan doen of niet mag doen???

Advies is welkom

Grtjs Laura

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Heb je ook last van harde buiken? Boven de 3 mm is de kans op vroeggeboorte heel klein, onder de 1,5 mm groot en tussen de 1,5 en 3 mm kan het beide kanten opgaan. Dus tot nu toe zit je aan de veilige kant. Belangrijk is te letten op wat je lichaam aangeeft. Merk je dat je veel harde buiken hebt, dan is het belangrijk je rust te nemen. Daarnaast is het aan te raden je urine te laten checken bij de huisarts. Een blaasontsteking kan dit ook veroorzaken. Indien de volgende keer je onder de 3 mm zit, is het zeker aan te raden rust te houden. Daarnaast zou ik dan ook opletten met geslachtsgemeenschap. Indien de kans op vroeggeboorte aanwezig is kan dat wel de trigger zijn. Succes!

Groetjes Monique

3. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    harde buiken af en toe eerder steken aan bepaalde kanten.
    ik moet zowieso elke 2 weken op controle in het ziekenhuis voor urine en baarmoederhals te controleren dus dat is standaard omdat ik risicopatiënt ben.

ik gebruik al utrogestan om baarmoeder aan te sterken.
    ik hoop da alles aan de veilige kant blijft want hoop echt dat ik de baby nog een 13-14 weken bij mij kan dragen !!!

Alvast bedankt

Deel Deze Pagina