Ovulatietesten en schimmelinfectie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lien26, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien26

Lien26 Actief lid

5 jul 2011
    355
    0
    0
    Hallo,

Ik ben deze maand begonnen met ovulatietesten. Nu denk ik dat ik mijn eisprong heb gehad, maar ben hier nog niet zeker van. Kan het zijn dat de ovulatietesten nu negatief worden door mijn vaginale schimmelinfectie?

Ik vind het raar dat ik sinds mijn spiraal eruit is nu 2 keer achtereen een schimmelinfectie heb. Is dit normaal? Vorige maand was dit ook het geval.

Graag hoor ik van u.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

een schimmelinfectie kan een ovulatietest niet negatief beïnvloeden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Het kan wel zijn dat je nu meer last hebt van een schimmelinfectie, nadat je spiraal verwijderd is, als er sprake was van een mirena. De hormoonhuishouding wordt nu weer anders na het verwijderen en daardoor kan je lichaam gevoeliger zijn voor een schimmelinfectie. Succes!

Groetjes Monique

3. Lien26

Lien26 Actief lid

5 jul 2011
    355
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.

Heeft dit dan ook gevolgen voor de duur dat je zwanger wordt? Omdat die hormoonhuishouding op gang moet komen?

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het kan zijn dat het lichaam even de tijd nodig heeft om in een regelmatige cyclus te komen, maar zolang je een eisprong hebt, kan je zwanger raken.

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina