Er is eergisteren bij mij Mn baarmoederhals opgemeten omdat Mn dochter met 32 weken wilde komen en ik een baarmoederhals had van 2,5 cm op 16 weken. Nu is ie 3,5 cm maar is dat niet te kort voor 15 weken? Mijn Gyn vond t er netjes uit zien gesloten baarmoedermond mooi tutje niks aan de hand. Maar heb nu wel de neiging om rust te nemen uit mezelf. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe verliep t bij jou. Morgen heb ik een bel afspraak bij de Gyn dus ga t daar nog wel vragen, 'aar kan natuurlijk niet wachten en dacht start een topic. Daar is ie voor. Xx
Als de gynaecoloog tevreden is en er niets over heeft gezegd zou ik er vanuit gaan dat de lengte prima is. Om nu met 15 weken al rust te nemen terwijl dat niet medisch noodzakelijk is lijkt mij wel erg voorbarig. Dan worden het lange maanden. Je kunt het voor de zekerheid navragen tijdens de belafspraak maar denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Eens met Bozoe. De gyn heeft je zelfs gezegd dat alles er netjes uitziet. Uiteraard mag je altijd rustiger aandoen als jij dat prettig vindt, maar dit hoeft niet vanwege de lengte van je baarmoederhals.
Herkenbaar... Bij mij wordt ook bmh opgemeten omdat ik een vroeggeboorte heb gehad met 20 weken. Zwangerschap daarna is ook de bmh opgemeten en was ie vanaf ong 21 weken verkort (2.5cm) en heb vanaf toen plat moeten liggen(en pessarium en proluton). Uiteindelijk ben ik nog na 40 weken ingeleid... Nu weer zwanger en gyn zegt dat ze nu wat minder snel gealarmeerd zullen zijn omdat ik het vorige keer nog zo lang heb volgehouden. Had gisteren voor t eerst een bmh meting en die was 3.5cm bij 16 weken. Gyn vond het helemaal prima maar ik merk dat ik toch ga vergelijken met vorige keer, toen was ie met 16 weken nog 5cm en ging na de 20 weken verkorten... dus voor mij voelt 3.5 cm als minder goed dan vorige keer terwijl ik toen wel plat moest.... vind het moeilijk die cms los te laten, en probeer tegen mezelf te zeggen dat alkes boven de 2cm goed is maar heb nu ook de neiging rustiger aan te doen (wat niet mee gaat vallen met drukke baan en 2 kinderen). Gelukkig gaan ze wel als het goed is wel minder vaak en lang meten, niet meer wekelijks, wordt er toch maar gestresst van..