Yake in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yake, 17 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Quote Aldonza (tread MMM): 'Yake succes met wachten op uitslagen...is toch ook altijd spannend...........helaas dat jullie ook de MMM in moeten.'

Natuurlijk was het vorige week schrikken om te horen dat ik geen ovulatie heb en dat ik eerst moest afvallen van 94.6 kg naar 84.1 kg (inmiddels al 2.2 kg kwijt, in één week!) om überhaupt aan de Clomid te mogen. Het LUMC heeft als beleid geen vrouwen te helpen met middelen als Clomid die een BMI hebben van meer dan 30. Volgens de gynaecoloog is de kans groot dat ik misschien maar één of twee keer geovuleerd heb dit jaar. Ook werd ik gelijk inwendig onderzocht, er werd een uitstrijkje gemaakt, moest ik bloed af laten nemen en mijn man mocht twee dagen later zijn sperma inleveren en ook bloed laten afnemen. Er is een grote kans dat ze een kijkoperatie gaan uitvoeren en mijn eileiders gaan doorspoelen.

Ik heb gehuild tot zaterdag, boos dat mijn lichaam ons in de steek laat, dat ik mijn man nog geen kind kan geven, en dat zijn ex-vrouw het wel kon, en dat ik eerst zeventien jaar lang alles heb gedaan om maar niet zwanger te raken en dat het nu ik het wel wil niet lukt, maar ik heb me helemaal opgepept.

Ik ben blij dat het nu nog niet lukt. Ik zie het nu als volgt: mijn lichaam heeft deze functie (ovulatie) uitgeschakeld om mij en ons toekomstige kind te beschermen, want als ik nu zwanger zou raken met dit gewicht dan kan het wel degelijk kwaad, het is gewoon niet verantwoord! Ik ben gelijk gezond aan de lijn gegaan en misschien toeval, maar ik ben afgelopen maandag weer ongesteld geworden. Misschien een seintje dat ik op de goede weg zit? ik weet dat ik het lijnen nu wel volhoud en ik ben ervan overtuigd dat het echt wel gaat lukken! Ik voel me al zoveel beter, heb weer energie voor 10!

2. He meis,

Wat een verhaal! Exact hetzelfde als mijn verhaal!
    Ook ik was nog wel veel zwaarder als jij was, maar ook ik moest eerst afvallen. Ik ben nu bijna 40 kilo afgevallen en mag in januari als het nog niet lukt starten met clomid. Ik heb de laatste 4 mnd dus wel een eisprong gehad, door dat ik gewicht verloren ben.

Misschien vind je het leuk te msnen?

Liefs Meisje

p.s je kan op mijn website mijn hele verhaal lezen

3. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    OOO! Veel sterkte en succes gewenst!

4. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Veel succes met afvallen!
    Ik hoop dat je snel die acht kilo afvalt en dat je dan met de clomid mag starten.
    Veel succes!

Groetjes Senna

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Leuke reacties, dank!

Dit weekend iets minder gegaan met het lijnen.... Onverwachte verjaardag!

Heb daarnet de boodschappen voor de hele week gehaald (fijn, hoor, dat de Albert Heijn hier ook op zondag open is!) en er zit NIETS slechts bij!

Mooie site, Meisje! Ik ben niet zo'n msn-er... Ik word er altijd zo zenuwachtig van, hahah! Dit forum vind ik ook wel gezellig!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes met lijnen!
    Laat in jou geval de duiveltjes maar komen!!
    Liefs Elmo

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ben maandag en dinsdag ongesteld geworden, helder bloed, maar wel kort. Ik hoop dat de cyclus weer een beetje op gang komt!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan je misschien niet gaan tempen?
    Of is dat geen goed idee?
    Heb echt geen idee hoor, doe maar een gooi
    Liefs

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik moest die thermometer juist weggooien van mijn gynaecoloog.... Ik errug blij trouwens! Het is gewoon even afwachten en natuurlijk klussen :). Leuke vakantie gehad?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vakantie was super!
    Nou, nu moet jij maar lekker gaan ontspannen.
    Dat stoppen met tempen was ook het beste wat mij kon overkomen! Terwijl ik het maar twee maandjes heb gedaan, wat wordt je daar gauw flauw van zeg!
    Ik hoop echt dat je gauw wat kilo's kwijt bent en zwanger kan gaan worden!!
    Liefs Elmo

11. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik was zelf ook niet een van de lichtste toen ik naar de gyn werd gestuurd, zo'n 121 kg :oops: :oops:

Ik werd wel direct aan de Clomid gezet en kreeg wel een aantekening dat ik wel rustig aan moest proberen af te vallen omdat dat ook beter is voor het kind als ik zwanger zou raken.

Al wat ik deed ik viel geen gram af, ik liet alles staan wat dikmakers waren, ik paste me eetpatroon aan, smorgen eten smiddags eten en gewoon me avondeten en als tussendoortjes nam ik wat fruit of iets van komkommer.

Ik had een verwijsbrief gekregen naar een dieetiste en toen zij hoorde wat mijn nieuwe eetpatroon geworden was kreeg ik te horen dat ik vooral zo door moest gaan dan kwam het vanzelf allemaal goed.

Nou dus niet .. ik kwam alleen maar weer aan wat ik ook deed ik viel gewoon niet af. De volgende afspraak bij mijn gyn was bij een vervanger en die heeft er niets over gezegd, me gewogen opgeschreven en ik mocht weer gaan. Toen ik eindelijk weer me eigen gyn had en hij zag mijn gewicht werd hij eigenlijk in eerste instantie beetje boos omdat ik alweer 5 kg aangekomen.

Ik ben toch zwanger geraakt en hoe t kan ik weet t niet maar de rollen zijn omgedraaid. Ik blijf me houden aan me nieuwe eetpatroon alleen eet ik smorgen en smiddags een boterham meer en ik laat de dingen staan die ik echt niet mag hebben zoals filet enz ... en ik val gewoon af. Ik ben nu ongeveer 4 maanden zwanger en al zo'n 12 kilo afgevallen.

het is een raar iets hoor .. je merkt dat je je broeken niet meer aankan en je verliest gewicht. In het begin vertrouwde ik het niet dus heeft de gyn nog een echo gedaan en alles was helemaal perfect, kindje groeide goed, hartslag was ook goed. Ik krijg gewoon me dagelijkse dingen binnen voor mij en de baby en dan is t niet zo erg als je dan wat afvalt .. Hopelijk zet dit ook zo door na de bevalling want ik wil er straks helemaal voor gaan om zeker onder die 100 te komen. En ik denk wel dat me dat nu gaat lukken :) :)

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zoals ik al eerder in de MMM-tread heb gezet, een up date:

van beiden bloedonderzoeken goed, van mij geen afwijkingingen uitstrijkje en zaad van mijn man véél beter dan gemiddeld (ja, schat, dat wisten we al). Eind december terug naar ziekenhuis, januari beginnen met Primolut en Clomid. Clomid 3 ronden, dan kijkoperatie. Geen HSG want misschien allergisch voor jodium.

By the way, wel even verteld dat ik het toch een beetje raar vind dat ie me geen Clomid geeft terwijl er vrouwen zijn met veel meer overgewicht dan ik die het wel krijgen (in andere ziekenhuizen)!

Nou, Danoontje, dat zou bij mij ook wel prettig zijn, toch zwanger worden en tegelijkertijd afvallen! Succes met het verder afvallen!

Jacqueline

13. Niet meer actief

Vreemd eigenlijk. Ik woog voor mijn zwangerschap ook iets van 95 kg en kreeg gewoon Clomid voorgeschreven.
    Ik ben op dit moment 8 maanden zwanger en " maar " 11 kg aangekomen , terwijl het zusje van een oudklasgenootje ( een sprietje van 55 kg ) al 20 kg is aangekomen. :confused:

Heb je de gyn al eens gevraagd waarom hij je pas Clomid wil voorschrijven als je 81 kg weegt?

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi,

Het LUMC voert geeft geen Clomid aan vrouwen met een BMI van 30 of hoger. Mijn gynaecoloog zegt dat er duidelijke aanwijzingen zijn dat Clomid minder effect heeft bij vrouwen met overgewicht, met als gevolg dat er langer door moet worden gegaan met dit middel. Ook zou, volgens hem, zeer langdurig gebruik van Clomid ernstige gevolgen kunnen hebben voor de eierstokken. Sowieso is er meer kans op complicaties bij zwangere vrouwen die ernstig overgewicht hebben.

Toen ik het erover had dat er vrouwen zijn met meer overgewicht die het wél krijgen zei hij dat deze waarschijnlijk onder behandeling zijn bij gynaecologen die misschien geen nee durven te verkopen.... Ik gaf aan dat ik dan ook even zou gaan drammen, maar helaas, volgens hem zou hij daar niet intrappen.

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nou, daar zijn we weer.... Het lijnen is niet goed gegaan, heb in een aardige dip gezeten (vallende blaadjes) en ben ook op vakantie gegaan. Ik ga het nog een keer proberen. Het zal wel moeten want die cyclus wil maar niet op gang komen. Nadat ik na 97 dagen ongesteld werd moest ik op de volgende keer 35 dagen wachten. Inmiddels al geen duivels gezien sinds 15 september.... :cry:
    Ik kan er niet meer omheen. Ik hoop dat ik bij jullie wat steun vind!

Kus

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hallo lieve moderators :)

kunnen jullie 'mijn' tread 'Ook in de mmm beland, gelukkig maar' misschien weer openen en deze samenvoegen?

dankje

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve meid,
    Wat een strijd! Ik leef met je mee.
    Ik hoop dat je het weer op kan pakken en met volle moed door kan zetten!
    We supporten je hoor!
    Dikke kus,
    Elmo

18. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik wist gewoon dat jij zou reageren, Elmo! Ik had eerlijk gezegd gehoopt je hier niet meer tegen te komen :cry:

19. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Tjee balen zeg dat het zo tegen heeft gezeten :cry: Maar niet getreurd...wij slepen je er wel doorheen. Het gaat je zekers lukken meis ;)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Deel Deze Pagina