baarmoederhalskanker

Discussie in 'De lounge' gestart door annickdebrie, 18 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik wil je echt heel erg veel sterkte wensen.

2. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Jeetje wat erg!!!!
    Ik heb er ook geen ervaring...
    Wil je bij deze wel ontzettend veel sterkte wensen!!!

Liefs,Denise

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    heel veel sterkte
    wat een rot nieuws
    liefs chantal

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    yep ik herken dit wel ....ik laat ieder jaar een uitstrijkje doen ...(mijn moeder is aan bmhk overleden) ...toen ik 30 was kreeg ik ook telefoon van ha ..dat het uitstrijkje niet goed was ...pap 3b er waren al wat kwaadaardige cellen ..wereld strorte niet echt in omdat ik een voorgevoel had gehad die keer ...ik heb een operatie gehad en dat hoeft geen zwangerschap te belemmeren verder ( heb ik nu pas gevragen of dat iets met de mk had te maken)
    hoop dat alles goed komt meid ...ik duim voor je

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heel veel sterkte

6. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    veel sterkte

7. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Heel veel sterkte. Ik hoop dat een zwangerschap gewoon mogelijk blijft! Ik denk aan je.
    Had je klachten, dat er een uitstrijkje is gemaakt? Op die leeftijd krijg je normaal geen uitstrijkje toch? Is misschien goed dat je er snel bij bent.
    Nogmaal veel sterkte.

8. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    Wat rot meid! Heb er geen ervaring mee, maar wil je alleszinds al veel sterkte toewensen!

@ Elvira: bij ons in België is het de gewoonte om ieder jaar op controle te gaan bij de gyn. Ze doet dan een borstonderzoek en neemt een uitstrijkje. Dit wordt aangeraden vanaf je de eerste keer sex hebt gehad.

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Veel sterkte.

10. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    Jeetje, ik weet niet goed wat ik hierop moet zeggen...sterkte!

11. annickdebrie

11 apr 2006
    19
    0
    0
    afdelingsmanager sec
    Antwerpen
    Bedankt voor jullie steun allemaal het doet me goed te weten dat ik er niet alleen voor sta.

Als antwoord op de vraag of ik iets had gevoeld neen maar we wouden gewoon aan kinderen beginnen en dus grote controle he!!

Wel wist ik dat zowel langs moeders als vaders kant bij elke vrouw voor de dertig alles was afgenomen maar niet door kanker maar alle andere kwallen dus ik wist dat er iets me te wachten stond maar niet dit!

groetjes

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Sterkte meid... Gelukkig zijn er goede berichten over!!!

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Zouden ze in nederland ook moeten doen vind ik persoonlijk!

14. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Dat vind ik ook!

15. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Daar ben ik het ook helemaal mee eens! Ik overweeg om het ook jaarlijks te gaan doen, of ik er nou zelf voor moet betalen of niet. In vijf jaar tijd kan er een hoop gebeuren! Misschien is het niet zo verstandig om elke keer zoveel tijd voorbij te laten gaan voor je je weer laat testen.

Elvira, ik wens je heel veel sterkte!

Groetjes,

Dominique

16. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Niet al te vroeg juichen, juist door preventief onderzoek dmv uitstrijkjes is de kans op baarmoedernsufficientie verhoogd en daardoor ook een verhoogd risco dat de baarmoedermond niet goed sluit wat weer gevolgen kan hebben tijdens de zwangerschap voor het vruchtje.
    Een optie is hierbij wel een cerclage (soort stiksteekje die de baarmoedermond goed sluit) aan te brengen aan de baarmoedermond die dan vlak voor de bevalling wordt verwijderd.

Maar incidentie is sinds preventieve uitstrijkjes wel toegenomen.

17. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Mijn vriendin heeft precies hetzelfde gehad. Jeetje haar wereld was KAPOT. Huilen en huilen en ontroostbaar. Ze werd na 2 weken geopereerd, terwijl ze ervoor dus bezig was met zwanger worden.
    Ze hebben haar hele baarmoedermond weggehaald want het zat daar overal, terwijl ze dat probeerden te behouden maar dat ging dus niet. En kennelijk is er niks aan de hand zonder baarmoeder mond. Na de operatie, welgeteld 3 maanden later werd ze zwanger!! Ze is nu 5 maanden zwanger.

18. annickdebrie

11 apr 2006
    19
    0
    0
    afdelingsmanager sec
    Antwerpen
    Even ter verduidelijking ik kan idd nog zwanger geraken maar hoe het nu met de rest zit is afwachten tot de 29ste voor ik alles weet vandaag test gedaan en zwanger

groetjes

19. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik weet nu niet of ik je moet feliciteren. Ik denk dat je met de gynecoloog moet bespreken wat nu de consequenties zijn.
    Is het verantwoord de operatie uit te stellen?
    Welke risico's zijn verbonden aan zwangerschap met cervixcarcinom?

Heel veel succes.

miel

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Zwanger wat nu idd?

Deel Deze Pagina